Hundtillåtna bad i Sthlm?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Wicked
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 4 028
W

Wicked

Någon som har tips på badplatser i Stockholm där hundar är välkomna?

Nu när sommarvärmen verkar vara här "på riktigt" skulle det vara toppen att kunna ta med sig grisen till badet. Tyvärr verkar hundtillåtna badplatser vara sällsynta :(

Sv: Hundtillåtna bad i Sthlm?

Nu vet jag ju inte vart i Sthlm du bor, men på Järvafältet finns det en hel del badplatser där man kan ha hund med. Vid Översjön finns några och jag tror att det finns vid säbysjön också.
Ligger dock lite "knepigt" till, så bor man inte i närheten eller vill ta en långpromenad blir det nog jobbigt.

Annars kanske man kan skriva till någon kommunsnubbe och fråga? :idea:

Någon som vet några badplatser i Tyresö?
Min hund älskar att bada! Men man är ju inte välkommen någonstans :(

Hej

Du kan ju alltid gå till Skrubba och bada med din hund, det gör vi.

Oh, det ligger ju jättenära där mina föräldrar bor! Men får man verkligen ha med hunden där? Det sitter inga skyltar som förbjuder mot det?

Nej det finns inga skyltar som säger att det är hundförbud, det fanns visst i höstas men inga nu. Det är möjligt att det kommer upp senare under sommaren men då gäller det bara den lilla stranden, tar man till höger eller vänster nere vid stranden finns det fina platser som man kan bada med sina hundar på. Vi var där senast i fredags och bada med våra hundar.

Det låter ju perfekt! Tack för tipset! :bow:

Liknande trådar

Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
212
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 557
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka