Bukefalos 28 år!

Belethien

Trådstartare
Ja det är inte jag som vill skaffa hund utan kompisen! Och jag har ingen aning om vilken hund jag ska rekommendera henne egentligen. Hennes krav var att den inte skulle kräva att för mycket motion men självklart ska hon aktivera hunden samt gå ut på promenader i.. tja normal utsträckning. Hon ville ha en medium hund, typ 40 cm eller så. Lite av den sportiga typen. Bra första hund.

Hon funderade på Manchester Terrier och jag undrar om någon har någon koll på den rasen? Jag blir lite tveksam till rasen eftersom det är en terrier (är allergisk mot det kända JRT-temperamentet :crazy: ) samt att det står att den rasen kan ha lite.. ja aggressionsproblem eller vad man ska kalla det. Det är tydligen ett krav i rasstandarden att hunden inte ska visa oro eller bita domaren på utställningar vilket oroar mig- det känns som att det står så för en anledning. :crazy: Är det en bra första hund?

Har ni några idéer annars på vilken ras som skulle kunna passa henne?
 

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
11 045
Senast: Bulldoozer
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 269
Senast: Grazing
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 525
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 420
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp