Hundutställning 101

Blueberry

Trådstartare
På lördag ska vilde Billy ställas ut - och jag har aldrig varit på utställning förut. Näver bäver.
Jag vet inte hur man gör, vad man gör eller i vilken ordning man gör det.

Det är en inofficiell utställning, min uppfödare kommer att vara där och ge mig lite moraliskt stöd och konkurrens.

Jag vet att man går runt i en ring, typ. Haha. Och att Billy kommer att stå på bordet. And that is all I know.

Kan ni ge mig lite tips och berätta hur man gör? :o

Sv: Hundutställning 101

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1029891&highlight=utst%E4llning

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1012478&highlight=utst%E4llning

http://www.keeshond.nu/utstallning.htm

Finns massor att läsa där. Är din uppfödare med så är det ju bara att fråga henne/honom, plus att om du inte är först in i ringen kan du ju kolla på dom innan hur det går till. Men ja, var i tid, glöm inte vaccinationsintyg, gå in i ringen, ställ upp i den ordning som står i programmet och gör som domaren säger. Typ. :p

Hunder på INSIDAN! :laugh: Och mot domarn!

Men var där i tid, ny hund som kanske behöver tid att lugna ner sig! När min äldsta var ung så behövde han MINST en timme innan han var lugn i ringen. Nu är det tvärt om. :)

Men som det också står, ta hjälp av uppfödaren. Sen ta det inte så allvarligt, alla är nybörjare!

Sen undrar jag om utställningen är i närheten av Karlstad?

Om hundarna går i namnordning så är Billy först av alla dvärgpinschrar. Såklart.
Dessutom tror jag att vi är första gruppen i ring 2 (om jag har tolkat pm:et rätt), så jag kommer inte hinna kolla på någon innan det är vår tur. Just my luck ;)

Utställningen är på Bellevues ridklubb, 4H.

Galathea:
Här ska läsas på!

Då får du plåga stackars uppfödaren, eller läsa på här med länkarna! Eller både och! ;)

Åh då kanske man ska ta sig tid att åka och titta!:idea:

Du ska på Boxerklubbens inoficiella på 4h i Karlstad ?, jag ska också visa min Boxer då, ring 2 :)'
KOM TILL 4H I MORGON FREDAG!!! KL 17,00 då är det handling kurs !! , ta med vovven , alla håller på i 1,5 timme , tränar handling , ringträning - ja allt du behöver kunna inför lördagen med din hund, KOSTNAD 30 KR , BETALAS PÅ PLATTS :)

Senast ändrad av en moderator:

Voilá!
:D
cimg0290_x_79441911.jpg

VÄLDIGT glad :D
Och husse är stoltast av alla, han som faktiskt såg hur det såg ut. Haha.

Ringträningen igår var verkligen katastrof, så jag hade inga som helst förhoppnignar eller förväntningar - och så trippade han så himlans fint bredvid mig och i princip ställde sig själv.
Det var bara han och hans brosa i vår "klass", och Billy förlorade på att hans öron är galna. Det roliga är att de reste sig direkt vi kom ut ur ringen :angel:

Hej se vad bra , grattis:laugh:
ja igår var ju inte handlingen så kul när vi alla fick gjöra den utomhus men vad gjör man inte för sporten :D vi pratades vid en stund tror jag..;) Vi tog med oss en 1 HP och en 2 plac i hane i dag ..så jag e nöjd , han skötte sig ..började dock få lite lektag i sista varvet i ringen ..men men mer träning träning :)

Liknande trådar

Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 613
Senast: Otherside
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 639
Senast: Snurrfian
·
Relationer Jag använder mig av ett anonymt nick och skulle uppskatta om någon som eventuellt misstänker vem jag är håller det för sig själv. Jag... 21 22 23
Svar
450
· Visningar
35 529
Hundhälsa Jag behöver verkligen hjälp och tips angående min hund!:confused: Jag kan inte hitta någonstans på nätet där folk berättar om sina...
Svar
15
· Visningar
5 489
Senast: Satis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka