Bukefalos 28 år!

sportyscorpion

Trådstartare
Hur har ni löst tillsynen av eran hund när ni arbetar? Vi har ett problem och det är att vår hundvakt hoppat av. Både jag och sambon har jobb där hundar inte är välkomna :cry: Vi måste lösa det på nåt sätt.
 
Sv: Hundvakt

Tråkigt att läsa att dom hoppat av, jag kommer ihåg att ni hade så bra överenskommelse och allt... :( Vad har hänt nu helt plötsligt?

Er hund är ganska ung va? Isf skulle jag tycka det var olämpligt med hunddagis. Försök att hitta en vettig hundvakt istället, det finns ju gott om studenter där du bor tex :)
Synd att jag inte hunnit flytta norrut, jag hade kanske kunnat vara nödlösning ett tag :o
 
Sv: Hundvakt

Jag har haft dagmatte och har haft samma problem som du att de plötsligt hoppat av av olika anledningar. Tricker är väl att ha flera, en reserv lixom. Annars är ju hunddagis en mer permanent lösning.
 
Sv: Hundvakt

Jag har funderat på att annonsera men hur vågar man lita på en helt okänd? Hur ska man "intervjua"? Det hade varit bra om man känt nån pensionär som kunde vara med hunden ibland. Det handlar om typ 2 dagar i veckan (inte ens heldagar) eftersom sambon jobbar shift så kan vi lösa resten.
 
Sv: Hundvakt

Jag har fått hundvakt på annons två gånger, tycker man märker gasnka fort om man gillar personens hundsyn. Jag har tagit en promenad med de som svarat på annonsen, gärna tillsammans med dennes hund om personen har hund. Då ser man hur han/hon beter sig mot sin egen hund och mot min hund och det är lättare att prata otvunget än om man bara sitter i en soffa och glor på varandra.

Var i norrbotten bor du?
 
Sv: Hundvakt

har du föläldrar/svärföräldra som kanske kan hjälpa till att se till hunden då ni är på jobbet :confused:
 
Sv: Hundvakt

*kl*

Är hundvakt i kväll åt grannens schäfertik 4 månader då dom är på brölopp.

Min erfarehet är inte så där jättestor mer än att jag uppteckt att när dom pissar inne så blir det en pöl på 3 kvm. Hade tänkt mig en lugn lördagkväll med en pilsner gramför v:75 och tidig läggdags..

Inser nu att ingen av mina planer kommer infrias, lättas vore att öppna dörren och låta hunden springa vind för våg så som den naturligt är skapt för.

Kan man göra så?? Jag känner mig som Askungen, alla är på bal och jag skrubbar golv.
 
Sv: Hundvakt

Om du går ut med valpen regelbundet efter mat, lek, sömn, så slipper du kisspölar inne :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
900
Senast: Myrten
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 335
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Oskar har ibland skov med rejält hård mage. Som nu. Jag ger ibland paraffinolja som ju inte tas upp av kroppen. Hjälper marginellt.Han...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 217
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp