Hundvalp Tik

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare strumpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 045
S

strumpan

Om man skaffar sig en tik och inte vill ta valpar på henne.Vad är bäst.
Låta henne löpa ?
Sterilisering?

Sv: Hundvalp Tik

Glömde tillägga att jag fattar att man inte tar valpar på en valp :rofl:

Har en tik (visserligen bara 10 veckor ännu :smirk: ) som jag inte har tänkt ta valpar på henne. Tänker dock inte kastrera henne ändå, om hon inte får livmoderinflammation eller så vill säga.
Hon får löpa som sig bör, tänker bara låta bli att hälsa på hanhundar då :p .

Har dessutom kastrerad labbe-tik som tidigare löpte som vanligt (tills hon fick livmoderinflammation) utan att det var planerat att ta valpar på henne.

Beror på. Om hon inte mår dåligt efter löpen och det funkar i övrigt så låt henne löpa. Skulle hon blir riktigt trött och "konstig" efter löp så ta ställning till det då om det kanske är bra att kastrera.

Liknande trådar

Hundträning Utgå från ett scenario där ni har en kastrerad tik och en tik som är i höglöp (eller två tikar som inte löper samtidigt, vilket jag dock...
Svar
7
· Visningar
427
Hundavel & Ras Fått ett erbjudande som ni kan få ge råd kring. Vill ha en hund till men inte en valp så rådfrågat uppfödaren. Hon har nu en ung tik...
Svar
17
· Visningar
1 052
Senast: gullviva
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 427
Senast: Zoya
·
Hundavel & Ras Hej! Någon här som har gråhund eller erfarenhet? Vi står just nu på kö på en kull som ev föds i januari om de tog sig. 2a plats på en...
Svar
9
· Visningar
1 235
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka