hundvattenflaska

Alltså flaskan är ju bara att skruva loss. Supersmidig ju, gillar att flaska + skål tar lika mycket plats som enbart en vattenflaska. Och den håller tätt.
Visst. Och med ett extra handgrepp så har du en flaska utan kork att hålla reda på.

Produktutveckla istället, och låt flaskan bara vara uttagbar från skålen så tar jag bort min värdelös-flagga.
 
Efter att ha testat kåsa och petflaska-metoden så köpte jag den här förra veckan så har bara hunnit testa den några ggr. Man fäller ut ett blad i silikon och det är en smidig termos knapp på flaskan. Rymmer 800ml och man får en stor vattenskål. Min tjej är väldigt törstig så behövde något större. Klart den väger lite men jag tycker allt vatten är jobbigt att ta med sig. Jag tycker framför allt det är störigt att ha med flera delar (skål + flaska). Med denna lösning sitter de ihop. Går också jätte bra att lägga på marken så man slipper hålla i hela tiden. Än så länge nöjd!
 

Bifogade filer

  • 8BCE2BD6-650C-4620-90D3-D4924B9C39D0.jpeg
    8BCE2BD6-650C-4620-90D3-D4924B9C39D0.jpeg
    267,2 KB · Visningar: 43
Efter att ha testat kåsa och petflaska-metoden så köpte jag den här förra veckan så har bara hunnit testa den några ggr. Man fäller ut ett blad i silikon och det är en smidig termos knapp på flaskan. Rymmer 800ml och man får en stor vattenskål. Min tjej är väldigt törstig så behövde något större. Klart den väger lite men jag tycker allt vatten är jobbigt att ta med sig. Jag tycker framför allt det är störigt att ha med flera delar (skål + flaska). Med denna lösning sitter de ihop. Går också jätte bra att lägga på marken så man slipper hålla i hela tiden. Än så länge nöjd!
Vilken smart! Vad heter den, alternativt, var går den att köpa?
 
Jag har PET-flaska med vatten i till oss båda alternativt en till oss var beroende på hur långt vi går. En tygskål till hunden, sådan där som tar ingen plats liksom. Skaka ur de sista dropparna och prega ner i fickan eller i påsen med bajspåsar, godis och annat.
Har också tänkt någon gång att han borde få ha en vattenflaska med skålgrej på, smidigt för vovve, men så tänkte jag att det är rätt onödigt och osmidigt för miljön. Allt som är hippt och inne är inte bara bra, tänker jag, och så fortsätter jag med min PET-flaska och knölbara skål istället.
 
Ni som skriver att det går precis lika bra med en vanlig flaska, skål etc missar lite ett par grejer tycker jag: dels är det ju vissa miljöer som man inte vill slabba så mycket över huvudtaget i - som på bussen, tåget, inomhus någonstans. Sen är i alla fall min hund väldigt dålig på att dricka när vi är på språng, så många gånger erbjuder jag vatten men hon nekar. Då är det väldigt praktiskt om vattnet enkelt går att hälla tillbaka i flaskan - för om vi befinner oss i tex någon av miljöerna nämnda ovan så måste jag ju annars hitta någonstans att hälla ut det. Så, jag tycker absolut att det finns tillfällen då en bra uttänkt specialflaska är guld värd.
 
Jag har PET-flaska med vatten i till oss båda alternativt en till oss var beroende på hur långt vi går. En tygskål till hunden, sådan där som tar ingen plats liksom. Skaka ur de sista dropparna och prega ner i fickan eller i påsen med bajspåsar, godis och annat.
Har också tänkt någon gång att han borde få ha en vattenflaska med skålgrej på, smidigt för vovve, men så tänkte jag att det är rätt onödigt och osmidigt för miljön. Allt som är hippt och inne är inte bara bra, tänker jag, och så fortsätter jag med min PET-flaska och knölbara skål istället.
Hippt och inne är det knappast. Min första hundvattenflaska/skål köpte jag i mitten/slutet av 90-talet. En sådan där som man fäller ut skålen och trycker på flaskan för att hälla i vatten. De mjuka vattenskålarna i tyg kom väldigt mycket senare.
Att återanvända en pet-flaska kan tyckas vara bra men det som plasten i flaskan släpper ut i dricksvattnet är ingen höjdare. Pet-flaskor är avsedda att användas en gång och sedan återvinnas, inte för att användas igen och igen. Jag undviker i det längsta pet-flaskor just av den anledningen.
 
Ni som skriver att det går precis lika bra med en vanlig flaska, skål etc missar lite ett par grejer tycker jag: dels är det ju vissa miljöer som man inte vill slabba så mycket över huvudtaget i - som på bussen, tåget, inomhus någonstans. Sen är i alla fall min hund väldigt dålig på att dricka när vi är på språng, så många gånger erbjuder jag vatten men hon nekar. Då är det väldigt praktiskt om vattnet enkelt går att hälla tillbaka i flaskan - för om vi befinner oss i tex någon av miljöerna nämnda ovan så måste jag ju annars hitta någonstans att hälla ut det. Så, jag tycker absolut att det finns tillfällen då en bra uttänkt specialflaska är guld värd.

En tygvattenskal gar aldeles utmarkt att halla tillbaka med om man vill. Jag har en sadan har ... som aldrig har lackt utom nar jag ar ouppmarksam och Tate forsoker valta den med tassen. 🙄

Screen Shot 2021-06-30 at 8.43.03 PM.png
 
Jag använder den vanliga enkla typen såsom den på t ex Biltema. Fungerar och jag håller alltid i flaskan när mina dricker :) Viktigast för mig är att det är krok och att den hänger bra på höften då jag har den på antingen midjeväska eller hängandes från "träningskjol." :)
 
Ni som skriver att det går precis lika bra med en vanlig flaska, skål etc missar lite ett par grejer tycker jag: dels är det ju vissa miljöer som man inte vill slabba så mycket över huvudtaget i - som på bussen, tåget, inomhus någonstans. Sen är i alla fall min hund väldigt dålig på att dricka när vi är på språng, så många gånger erbjuder jag vatten men hon nekar. Då är det väldigt praktiskt om vattnet enkelt går att hälla tillbaka i flaskan - för om vi befinner oss i tex någon av miljöerna nämnda ovan så måste jag ju annars hitta någonstans att hälla ut det. Så, jag tycker absolut att det finns tillfällen då en bra uttänkt specialflaska är guld värd.
Den tygskålen jag har går vattnet att hålla tillbaka ur, lite knixigt men inte omöjligt. Jag som inte ser så bra lyckas inte, men dottern klarar det.
Sedan väljer jag när hunden får vatten, tex får han inte på buss och tåg- om det inte är så att vi sitter där i många timmar förstås. Då hade jag haft en fast hård skål istället. Det går utmärkt att vänta tills vi gått av eller innan vi går på.

Var och en köper vad den tycker sig behöva, som tur är. :)
 
Hippt och inne är det knappast. Min första hundvattenflaska/skål köpte jag i mitten/slutet av 90-talet. En sådan där som man fäller ut skålen och trycker på flaskan för att hälla i vatten. De mjuka vattenskålarna i tyg kom väldigt mycket senare.
Att återanvända en pet-flaska kan tyckas vara bra men det som plasten i flaskan släpper ut i dricksvattnet är ingen höjdare. Pet-flaskor är avsedda att användas en gång och sedan återvinnas, inte för att användas igen och igen. Jag undviker i det längsta pet-flaskor just av den anledningen.
Jag använder inte mina PET-flaskor igen och igen, jag behöver inte det eftersom jag har många, cola Zero drickare och Lokaälskare som jag är. Det är därmed ytterst sällan samma flaska används till vanligt kranvatten en gång till. Jag pantar dem.

Och jo, jag tycker nog det är mer hippt och inne att springa runt med speciella flaskor nu än vad det var för 20 år sedan, mycket vanligare att jag ser flaskor för människor och hundar nu än förr.
 
Mina hundar dricker ur flaskan direkt i vanliga fall, men det blir garna lite soligare an om de har en vatten skal (utom rottisen som slafsar nagot oerhort 🙄) sa nar vi ar i mer ordnade miljoer anvander jag tygskalen. Det finns inte en chans att jag skulle bara pa en extra flaska speciellt for dem, vi delar pa ganska mycket har i livet ... sarskilt frukt och gronsaks godis ocksa forutom vatten flaska.:p
 
Jag använder inte mina PET-flaskor igen och igen, jag behöver inte det eftersom jag har många, cola Zero drickare och Lokaälskare som jag är. Det är därmed ytterst sällan samma flaska används till vanligt kranvatten en gång till. Jag pantar dem.

Och jo, jag tycker nog det är mer hippt och inne att springa runt med speciella flaskor nu än vad det var för 20 år sedan, mycket vanligare att jag ser flaskor för människor och hundar nu än förr.
Många återanvänder pet-flaskor igen och igen och vet man inte om att det inte alls är bra så kan det vara bra att få veta det :) Det finns idag så mycket bättre flaskor som går att återanvända nästan hur många gånger som helst utan fara för en själv. Bättre för miljön och bättre för en själv. Jag kan absolut rekommendera "my only bottle" till alla som söker en riktigt bra flaska till sig själva. Den går att bubbla vatten i med om man vill och den håller eventuell kolsyra utan att läcka. Bra att dricka ur är den med.

För tjugo år sedan gick läkare ut och varnade för trenden att alltid ha vattenflaska med sig :p Det ledde till att folk faktiskt drack för mycket med överaktiv blåsa som följd. Så nog fanns den trenden då med. Jag ser aldrig folk med vattenflaskor numera. Det var vanligare förr när en vattenflaska satt i handen på folk ständigt men det beror säkert på var man rör sig eller på att folk numera har mobilen i handen istället.
 
eiuhlc1611909140510.jpg

Jag har denna och är jättenöjd. Har den som rymmer 350 ml men finns en större också. Tar med på utflykter eller i träningsväskan.
Får plats i en sådan vanlig ficka för vattenflaskor i ryggsäcken, läcker inget och går att ställa ned på marken så att hunden kan dricka som ur en skål utan att man behöver hålla i. Lätt att rengöra också.

Jag såg rusta säljer den. 60 kr tror jag den gick på.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
605
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Hejsan, skulle behöva lite rastips på en hund ni tror skulle passa mig. Har tidigare haft boxer och älskar rasen men pga sjukdomsrisken...
2
Svar
33
· Visningar
2 809
Senast: Åsa A
·
Ekonomi & Juridik Jag sitter och skriver på en bok och behöver lite information kring att ta med sig sin häst till England. Inte sälja den utan ta den med...
Svar
4
· Visningar
592
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
779
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp