Bukefalos 28 år!

Vita_N_6520

Trådstartare
Jag ska kanske iväg på en huntingtävling sen i maj och undrar om det finns nån som har lite förslag på vad man ska tänka på och så...
Vad man kan träna på osv.
För ja kan inte träna på "rätt sätt" inför det, men i övrigt.
Jag rider hästen 3-5 dagar i veckan (två av dem lektion) så på helgerna blir det mest ute i skogen/på fält.
Måndag,tisdag,torsdag går hon lektioner

Eftersom jag inte får rida själv så blir det ju lite svårt att träna så som man behöver, men vad kan man göra för att träna på den sociala biten?
Ja behöver nämligen träna på att rida själv med henne eftersom hon är beroende av att ha andra hästar runt sej, helst framför sig.
Hon har dock blivit lite bättre än hon va i smomras när hon kom hit.

MEn som sagt, någon som har lite förslag på vad man kan träna på och såp..?
Det äör ju ganska långt kvar så ja har ju lite tid på mej..

:bump:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 460
Senast: Nepenthe
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 702
Senast: Cambrie
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 462
Senast: Hedinn
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ikväll SKA jag fylla i kontaktformuläret på kommunens hemsida om personligt ombud. Fast det känns läskigt, inte som "nåt för mig", som...
Svar
2
· Visningar
776

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp