• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare linaf
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 305
L

linaf

Det ar sahar att jag ska gora en film i skolan om Hunting.
Jag bor i England just nu och vi ska gora en film om ett aktuellt amne i England, sa nu undrar jag: vad vet ni om hunting? internetadresser, allt, m.m??

Tack!

Gjorde det idag faktiskt, men jag tycker inte att det stod sa mkt om Hunting mest om Steeplechase(lr vad det nu kallas nar man rider runt i jockeyutstyrsel och hoppar over hackar)??

Vilken sorts hunting är det du är ute efter förresten? Rävjakt, eller jippohunting á la Falsterbo?

Räven jagas till den blir utmattad och ledarhundarna hugger efter det dem kommer åt. Det existerar inget snabbt bett i nacken. Räven slits sönder levande.
Om räven lyckas ta sig under marken så kommer terrierhundar att försöka gräva fram den.
Om räven inte blir tillfångatagen dör den ändå troligtvis efteråt av njurskador etc som uppkommit p.ga den oerhörda stress den utsätts för.
Den kan förblöda ur penis etc.

Tja, det är det jag vet om rävjakt. Och att skottland är smarta och har förbjudit den!

Mmmm i england pagar det en debatt just nu om dom ska forbjuda det lr ej.

Sv: HUNTING

Viste inte så mkt om hunting tidigare därför åkte jag med och tittade på det när jag var i nya zeeland och jag kan tala om att där var det prisic samma sak fast här jagade man harar... tror de fick tag i ca 5 harar under dan som samtliga blev sänderslitna o uppätna av hundarna..:eek: inte nog med det de var farligt för häst o ryttare 5 fick avbryta för att hästen eller rytare skadatsig... det var omkullridningar... hästar som tuchade till med benet i stacketet ordentligt då man hoppade över en massa stacket (som var av tjock ståltråd) en fasnade nästan.:crazy: och en massa andra otrevliga saker. Jag kan i alla fall intyga att detta skulle aldrig vara tillåtet i sverige.

Hunting är ett ganska brett begrepp, även om de flesta förknippar det med rävjakt.
Point-to-point är ju en slags hunting tex
Hunting bedrivs mycket på Irland, som också har stor uppfödning av huntinghästar.

Det var ett reportage tidigare i år om en karl som ställde upp som "hare" i hunting...han tyckte att det höll honom i form :)

Titta om du hittar mer på http://www.horseandhound.co.uk/

Okej jag ska bara ursäkta mig för att det här kommer vara ett mycket oseriöst inlägg...:rofl: :rofl: :rofl:

Hunting. Att förbjuda hunting i Storbrittanien var det största ekonomiska nederlag på flera hundra år för irländarna, var ska man nu göra av alla hästar som inte är tillräckligt bra för att använda till någonting och som tidigare skeppats till England, å andra sidan tänk bara på all turism över gränsen under vinterhalvåret... :angel:

Personligen fattar jag inte varför man måste jaga med hund o räv Turkey trotting är precis lika kul? eller är jag månne en dum :devil: som inte förstår bättre...

Just det point-to-point föresten en form av hunting? Snarare steeplechase på amatönivå...:mad: det enda det har förenat med hunting är konsten att hålla sig kvar på en häst utan att för den sakens skull kunna rida.... Ja o så rider man ju över hinder...

Keep fishing, shooting, hunting (men skippa bytesdjuret...)

Liknande trådar

Kropp & Själ Mitt tonårsbarn kläckte ur sig att det är så orättvist att ha missat hur rolig världen var "förr" Konserter- som av någon anledning var... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
6 029
Senast: Derivata
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 619
Senast: Otherside
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 775
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
839
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?
  • Valp 2025