Hur aktiverar ni?

T

titi

Vad gör ni för "hjärngympa" med eran hund?
Jag är i behov av lite nya ideer...
Själv brukar jag gömma godis, lägga godis i burk osv.
 
Jag gör lite som du; gömmer godis inne (både i burk och ibland i ett rum där hon får leta efter det) och ibland ute.

Annars använder jag mig mest av att lära in nya små saker som aktivering. Inget ovanligt...räcka tass, rulla runt, gå slalom mellan benen, spela död osv... ;)
Tillsammans med lite lydnadsträning så räcker det som aktivering för min hund, men det vore förstås roligt att få nya tips! :)
 
jag brukar pilla in godis i trädstammar när vi är ute och går... lägger även på höga stenar som han klättrar upp för...
 
jag brukar gömma min labbes älskade tennisboll och så får han leta upp den. schäfern vill inte vara med på sånt. hon tycker att det är jobbigt att tänka...
 
Jag gör mest bruksinriktade saker med mina hundar såsom spår, sök, uppletande och liknande.
Är det ruskväder ute och hundarna är uttråkade så brukar vi öva på apportering, fjärrdirigering, ställande, markering av spårapporter och annat som går att göra inomhus.
Är jag lite lat gömmer jag godis lite här och där som hundarna får leta reda på. Hårda godisbitar i pet-flaska är en av hundarnas favoriter.
 

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 732
Senast: Linda_A
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 089
Senast: Dentaku
·
Hundhälsa Hej! Jag har en hanhund på ungefär 1,5 år. Han är min första hund, så jag skulle behöva lite hjälp på traven. Han ska nu börja på...
Svar
10
· Visningar
1 216
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp