Hur aktiverar ni?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare titi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 095
T

titi

Vad gör ni för "hjärngympa" med eran hund?
Jag är i behov av lite nya ideer...
Själv brukar jag gömma godis, lägga godis i burk osv.

Jag gör lite som du; gömmer godis inne (både i burk och ibland i ett rum där hon får leta efter det) och ibland ute.

Annars använder jag mig mest av att lära in nya små saker som aktivering. Inget ovanligt...räcka tass, rulla runt, gå slalom mellan benen, spela död osv... ;)
Tillsammans med lite lydnadsträning så räcker det som aktivering för min hund, men det vore förstås roligt att få nya tips! :)

jag brukar pilla in godis i trädstammar när vi är ute och går... lägger även på höga stenar som han klättrar upp för...

jag brukar gömma min labbes älskade tennisboll och så får han leta upp den. schäfern vill inte vara med på sånt. hon tycker att det är jobbigt att tänka...

Jag gör mest bruksinriktade saker med mina hundar såsom spår, sök, uppletande och liknande.
Är det ruskväder ute och hundarna är uttråkade så brukar vi öva på apportering, fjärrdirigering, ställande, markering av spårapporter och annat som går att göra inomhus.
Är jag lite lat gömmer jag godis lite här och där som hundarna får leta reda på. Hårda godisbitar i pet-flaska är en av hundarnas favoriter.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
850
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 352
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 515
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
613

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka