Hur anmäla vanvård?!

W

Wilma

Vem kontaktar man då man träffat på vanvårdade hästar? Hur går man till väga?

Är det någon här som är djurskyddsinspektör?

Hästarna ingår i en verksamhet och är i dåligt skick. Personen har tidigare blivit anmäld tyvärr utan verkan.

Vill inte gå in på detaljer men det var en hemsk syn att se dessa hästar. :cry:

Sv: Hur anmäla vanvård?!

Ring din kommun och be att få bli kopplad till miljökontoret eller fråga efter en djurskyddsinspektör! Om personen tidigare blivit anmäld "utan verkan" så kanske det inte handlar om vanvård, även om DU anser det. Eller (vilket ofta kan vara fallet) så har ägaren skärpt sig en period, men sen börjat skita i det igen. I så fall är det bra om du anmäler så att de vet att något händer när de inte följer lagar o regler.

Sv: Hur anmäla vanvård?!

Jo så är det! Allt är en tolkningsfråga. I det här fallet är det inte fråga om att djuren självdör eller vadar i lera. Ägaren har blivit gårdsblind(gissar jag) men det finns flera faktorer som måste ändras med relativt enkla medel. Jag som "kund" har svårt att anmärka då man inte vill "göra sig ovän" . Däremot borde det göras rutinbesök hos företagaren som i grund o botten har en sund hästsyn som någonstans har gått snett.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första... 2
Svar
20
· Visningar
2 716
Senast: Brynja
·
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
762
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 559
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Här listar vi positiva saker med att börja jobba i morgon: * Äta något annat än julmat och slippa laga mat själv! Jag har mina...
Svar
19
· Visningar
878
Senast: SaraXX
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka