Hur använder du "gilla"-knappen?

Varför trycker du på gilla?

  • För att jag håller med om allt i inlägget

    Röster: 135 88,2%
  • För att jag håller med om delar av inlägget

    Röster: 99 64,7%
  • För att jag tycker att inlägget är väl skrivet, utan att nödvändigtvis hålla med

    Röster: 32 20,9%
  • För att jag tycker att inlägget tillför till diskussionen på ett bra sätt

    Röster: 111 72,5%
  • För att stötta någon som blir hårt ansatt i en diskussion

    Röster: 55 35,9%
  • För att visa att jag läst något utan att svara

    Röster: 78 51,0%
  • För att jag inte vet vad jag ska svara

    Röster: 27 17,6%
  • För att inlägget lärt mig något nytt

    Röster: 81 52,9%
  • För att jag gillar personen som skrivit det

    Röster: 13 8,5%
  • Jag vill egentligen reagera med annat (som hjärta, skratt etc) men det alternativet finns inte

    Röster: 21 13,7%
  • Annat (skriv gärna i tråden vad!)

    Röster: 4 2,6%

  • Antal omröstningsdeltagare
    153
Använder den på två sätt, att jag håller med om vad som står i inlägget samt "annat".

Om jag och en annan användare haft en diskussion i en tråd som visade sig bero på missförstånd eller att vi menade olika saker, då kan jag använda gilla knappen som en "aha nu fattar jag vad du menar", utan att för den sakens skulle hålla med i sakfrågan.

I de fallen tänker jag som alternativet "för att visa att jag läst något utan att svara" för att inte bara låta någon förklara sig och "strunta i det" tex.
 
Jag antar att du menar reaktion, tycker det räcker med ledsen-reaktionen.

Något jag tyckt mig märka är att reaktioner föder reaktioner. Det är betydligt enklare att få reaktioner om man redan har fått en reaktion.

Jag tycker lite illa om att användare reagerar positivt på en annan användare lite oavsett vad som skrivs bara för att de gillar användaren.
Ja men jag tänker mer så som att inlägget kanske är ganska neutralt och inget jag i vanliga fall hade brytt mig om, då kan jag gilla för stt stötta en användare som inte får så mycket gillande (typ i en tråd där någon annan fått jättemånga gilla för ett motsvarande inlägg, eller en bild på personen eller en bild på nåt de skapat).
Så tänkte jag då jag klickade på det alternativet
 
Ja men jag tänker mer så som att inlägget kanske är ganska neutralt och inget jag i vanliga fall hade brytt mig om, då kan jag gilla för stt stötta en användare som inte får så mycket gillande (typ i en tråd där någon annan fått jättemånga gilla för ett motsvarande inlägg, eller en bild på personen eller en bild på nåt de skapat).
Så tänkte jag då jag klickade på det alternativet
Det är väl helt ok, det jag pratar om är de som gillar "sina kompisars" inlägg som oftast redan fått många gillningar av andra "kompisar". Gillningar som ofta föder fler gillningar.
 
Jag trycker gilla för att visa att jag tycker att det var bra att inlägget skrevs. Det behöver absolut inte betyda att jag personligen håller med. Och tvärt om, vissa saker håller jag med om, men det behöver ju inte betyda att jag tycker att det var bra att det skrevs just där och då. Då blir det ingen gilla.
Jag trycker inte gilla för att jag gillar personer utan jag fokuserar på just det aktuella inlägget.
 
Jag trycker gilla för att visa att jag tycker att det var bra att inlägget skrevs. Det behöver absolut inte betyda att jag personligen håller med. Och tvärt om, vissa saker håller jag med om, men det behöver ju inte betyda att jag tycker att det var bra att det skrevs just där och då. Då blir det ingen gilla.
Jag trycker inte gilla för att jag gillar personer utan jag fokuserar på just det aktuella inlägget.
Intressant. Blir nyfiken på vad dina kriterier är för att det var bra att inlägget skrevs? Alltså om det då är något du inte håller med om.
 
Intressant. Blir nyfiken på vad dina kriterier är för att det var bra att inlägget skrevs? Alltså om det då är något du inte håller med om.
Inte så att jag har en lista med kriterier, bara intuition.
Men det kanske klargjorde en ståndpunkt. Eller var informativt. Återförde tråden till ursprungsämnet. Eller var tänkvärt.
Någon kanska tagit sig tiden att skriva om egna erfarenheter på ett bra sätt men jag kanske inte håller med om alla slutsatser.
Till exempel.
 
Använder den på två sätt, att jag håller med om vad som står i inlägget samt "annat".

Om jag och en annan användare haft en diskussion i en tråd som visade sig bero på missförstånd eller att vi menade olika saker, då kan jag använda gilla knappen som en "aha nu fattar jag vad du menar", utan att för den sakens skulle hålla med i sakfrågan.
Samma här. Det blir lite att jag klickar på "gilla" istället för att skriva "ok" eller liknande inlägg som egentligen inte tillför något till en diskussion.
 
Samma här. Det blir lite att jag klickar på "gilla" istället för att skriva "ok" eller liknande inlägg som egentligen inte tillför något till en diskussion.
Jag har länge funderat på om jag skulle lägga in en Ok eller avbockat reaktion, men varit lite tveksam hur användbar den är, Gilla kan kanske räcka?

Den skulle vara lite bra för oss moderatorer ibland då vi kan markera att vi läst och tagit del av något i rapporter m.m. Men vet inte hur nyttigt det är på forumet.

Vill försöka hålla ned antalet reaktioner men om det finns något som behövs och som inte kan lösas med befintliga är det bra om ni tipsar om vad ni tycker.
 
Jag har länge funderat på om jag skulle lägga in en Ok eller avbockat reaktion, men varit lite tveksam hur användbar den är, Gilla kan kanske räcka?

Den skulle vara lite bra för oss moderatorer ibland då vi kan markera att vi läst och tagit del av något i rapporter m.m. Men vet inte hur nyttigt det är på forumet.

Vill försöka hålla ned antalet reaktioner men om det finns något som behövs och som inte kan lösas med befintliga är det bra om ni tipsar om vad ni tycker.

Jag tycker gilla fungerar utmärkt för att säga ok!
 
Jag har länge funderat på om jag skulle lägga in en Ok eller avbockat reaktion, men varit lite tveksam hur användbar den är, Gilla kan kanske räcka?
Nej, gilla räcker tycker jag.

Lägger du in en Ok eller en Check, så kommer forumet inte att se klokt ut ;)
Tänk alla som då lägger in en Check för att dom läst inlägget, på alla inlägg dom läser :nailbiting:
Fast det ger ju många klick förstås, räknas klicken?
 
Nej, gilla räcker tycker jag.

Lägger du in en Ok eller en Check, så kommer forumet inte att se klokt ut ;)
Tänk alla som då lägger in en Check för att dom läst inlägget, på alla inlägg dom läser :nailbiting:
Fast det ger ju många klick förstås, räknas klicken?
Nej det vore inte lämpligt om folk reagerade med ok/check på alla inlägg de läst. Som jag skrev innan är det nog mest intressant för moderatorerna och där räcker nog gilla, även om de inte alltid gillar det jag informerar om.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har aldrig sysslat med Fotoshop och liknande, men tänkte jag ska ta tag i att lära mig lite grundläggande hantering för husbehov. Klippa...
Svar
11
· Visningar
536
Senast: swemale
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 295
Senast: hastflicka
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
279
  • Artikel
Hästnyheter Numera är det vanligt att försöka öka hästens ättid på fler sätt än genom att dela upp fodergivan i många små mål, vilket kanske var det...
Svar
8
· Visningar
779
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp