Hur är Reima i storlekarna?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare ako
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 10 799

ako

Trådstartare
Jag funderar på att köpa en Reimaoverall inför nästa vinter när de börjar rea ut årets kollektion framöver (gjorde misstaget i år att köpa en billigare overall, men i år är det ändå inge fara - han är ju bara drygt ett och far inte runt så mycket o sitter i snön etc) o undrar hur de är i storlekarna. Är ju inte mycket lönt att prova den nu - han kommer ju att vara mkt större nästa år...

Tack på förhand :)!

Sv: Hur är Reima i storlekarna?

Upplever dem som normala ;) Vad nu det är! Vi har en vindoverall Reima i storlek 80 och den sitter bra. Han är nästan exakt 80 cm lång. Den börjar väl bli något kort i benen.

Jag tycker nog de är ganska normala:)

Vi har en Reima i strl 86 i år och den passar bra, räcker nog hela vintern. Linus är 15 mån och ca 83-85 cm lång och 13,5 kg tung. Har köpt en 98 till nästa vinter. Hans kusin som följer samma kurva och är 1år äldre har 98 denna vintern därför hoppas jag att det blir bra, skulle den vara för stor får jag i så fall köpa en till.

Jag tycker de är rätt stora i storlekarna. Vår pojk är 2 år fyllda, drygt 90 cm lång och använder sin Reima i strl 86. Passar perfekt på längden nu och är vid och rymlig i övrigt = bra med plats för kläder under i valfri mängd.

Lite "runda" i storleken så har man ett smalt barn blir de lite som en boll :)

Stora i storlekarna tycker jag också. Men det är lite olika på olika modeller också, finns ju ballong, halvballong och "vanlig". Ballongmodellerna är långa i "kroppen" vilket är bra tycker jag.

Jo vår son drar stora storlekar just över ryggen, det är väl därför jag tycker att den sitter så bra :D Annars har vi fått gått upp så mycket i storlek på alla bodysar. Han har väl 92 i body och är ca 80 cm... Mysko. Fast nu använder han ju inte body mer.

KL: Tack för alla svar! L är en ganska rejäl kille på 14 månader som nu har 86 (är väl ca 81 cm o 12 kg), så 92 till nästa vinter blir nog bra tror jag om de är stora i storlekarna. Svårt... Eller så väntar man ändå o köper en beggad till hösten...

Jag upplever dem som stora i storleken. Vi har och har haft ballongmodellen med inbyggd "rumpisolering" och är väldigt nöjda!

Oj jag tänkte också köpa 92 till nästa vinter till dottern men hon har 80 i sin denna vintern. Den är i ballongmodellen rymlig i kroppen men precis lagom i benen hade inte velat ha kortare ben. Hon har 80 i andra kläder och börjar växa i 86.
Hur fort växer de små liven? Kanske bara skulle köpa en 86:a.

Eller så är det jag som tänker tokigt ;). L är dock 86 nu, o inte på väg att växa i 92 än - hans 86- overall är fortfarande mkt rymlig, o om Reima är ganska stora i storlekarna så känns kanske 98 väl häftigt? Men jag vet inte. Kanske skulle man prova den strl han har nu, o om den är åt det större hållet nöja sig med att gå upp en srtl (till 92), annars till 98.

Hur gammal o hur stor är din dotter nu? Ludvig är 14½ mån, drygt 12 kg o ca 81 cm lång.

Ni kan ju titta på barnets längdkurva för att se hur han eller hon "borde" ligga nästa vinter, om de följer sin kurva.

Jag köpte precis en Reimatec på Blocket, det var en storlek 104 som sitter perfekt med lite växtmån på min nästan 106 cm långa (men smala) kille som blir fem i mars. Hittills i vinter har han haft en 98 och det har funkat men utan marginal.

Jag gillar inte jättestora kläder på barnen, det blir så klumpigt.

Min äldsta dotter (blir 5 år om ett par veckor), har 110 på sin Reima, och har 110 i vanliga kläder. Reiman sitter bra i kroppen etc, men börjar bli kort i benen (är inget bra snölås vid vristerna så kommer in snö där lite väl lätt nu när hon börjar växa ur den).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar... 2
Svar
24
· Visningar
2 771
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 273
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och... 2
Svar
37
· Visningar
4 329
Senast: svea
·
Småbarn Hej! Sonen kommer vara ett år när han i mitten av november börjar förskolan. Jag håller på bli knäpp på kläderna. Bor i blekinge Han...
Svar
5
· Visningar
2 423
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025
  • Somna in hemma