Hur bäst skydda hösilagebalar- ganska akut

Klubbisen

Trådstartare
Hej! Idag så ska vi åka och hämta ca 100 hösilagebalar som vi ska förvara ute i ca 1 månad innan vi tänker använda dem. Hur kan man på bästa sätt se till att inte fåglar osv tar sig in och förstör balarna? Då vi ska resa bort kommer vi tyvärr inte kunna kolla dom så ofta de närmaste två veckorna. Skulle det vara bra att lägga på en presenning?Tänker att det måste väl skydda rätt bra mot fåglar osv. Tips mottages tacksamt!!!
 
Mina balar står också ute och har heller aldrig blivit skadade av fåglar (däremot blev det bitmärken och hål när grannens kor kom lösa, men det är en annan historia:meh:).
Men om du är orolig så sätt en lång pinne emellan balarna och häng dit en IKEA-påse som får fladdra och skrämma bort fåglar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: BornAgain
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
632
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Ridning Hej, jag ska börja rida fei med min ponny nu om ca en månad. Jag inser själv att jag måste rida mer och inte bara kan åka runt och...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: Amanda_F
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp