Hur billigt kan man komma undan?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SessCa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 30
  • Visningar Visningar 2 210
Sv: Hur billigt kan man komma undan?

SessCa skrev:
Nej det har ju inte blivit tid med så himla mycket prat alls faktiskt :D
Vi får styra upp det! :D

Tycker jag ;) Vänta med sadel tills du kommer ner i alla fall, det kan jag råda dig.:D

Jag har väl sisådär 12 olika varianter liggandes här som väntar på en ny rygg :angel:

Du kan ju alltid handla begagnat som tex sadel... då får du kvalite till ett lägre pris, det löna sig att köpa en ordentlig sadel där tycker jag inte att man ska snåla in för mycket... men begagnat är perfekt!
Emma

CarolaLind skrev:
Tycker jag ;) Vänta med sadel tills du kommer ner i alla fall, det kan jag råda dig.:D

Jag har väl sisådär 12 olika varianter liggandes här som väntar på en ny rygg :angel:

Vilken tur för mig :angel:
Då blir det bara allt roligt kvar att se över, täcken och träns :love:
Tur att jag haft hästen innan så jag vet på ett hum vad jag behöver. :angel:

Jag har lyckats få ihop en hel hästutrustning frön Börjes för under 2000.-:o Men det var innanens funderade på att köpa häst, nu skulle jag aldrig köpa en sådan s*it utrustning:smirk:
Alltså jag handlar jämnt från börjes så det är inte det!! Dom har bra grejer, men jag betvivlar att sadeln för 999.- och ett träns för 49.- är av spec. bra kvalitet:crazy: (Jag kollade BARA på priset...)

Nåja, det jag skulle komma fram till var: Det går jätte bra att få en billig start från börjes, MEN sadel m.m. måste man ju köpa det som passar... Men borstar, lindor e.t.c. kan man lätt köpa billiga (tycker jag:p )

Hade jag varit i din sits hade jag nog satsat på det enklaste först och köpt på mig efter hand. Men det är jag det.

Sadel hade jag satsat på en vettig direkt, men i princip allt annat som ska va billigt hade jag köpt begagnat eller på B*rjes

mizz skrev:
Hade jag varit i din sits hade jag nog satsat på det enklaste först och köpt på mig efter hand. Men det är jag det.

Ja men det är ju det jag ska göra?

Jag har ju ägt hästen innan så jag vet ju vad som kommer vara absolut nödvändigast när han kommer.

Finns dem på nätet eller är det butik enbart?

Borstar, sår/pälsvård etc och andra slitage grejer typ grimmor och grimskaft kan man ju lät be någon annan köpa åt en på tex Gekås.
Är man lite kräsen med färger etc så kanske schabrak och täcken inte är värt att be någon annan köpa åt en.

Kolla begagnat marknaden! Kanske någon ska sluta med hästar och har en hel/delvis komplett utrustning du kan få köpa.

vissa grejer kan man satsa på billigt men sadel,träns och i många fall täcken är det billigare att köpa nåt lite dyrare från början, eller nåt bra märke begagnat.

du bor inte runt växjö eller så?
sånna fall kan du skicka bud med mig om du behöver nått på gekås.., bor nämligen i närheten och brukar åka dit en sväng de helger jag är hemma., PM;a isåfall!

Liknande trådar

Utrustning Okej, det är ju fortfarande jättefint väder (åtminstone där jag bor) men snart kommer väl den förbannade :devil: skånska vintern med... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 235
Senast: Bellafjella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rintränings- och utställningstråd
  • Uppdateringstråd 31
  • Artfex S