Hur bör Ryssland hanteras efter att kriget är slut? (utbruten från Bidrar man till den ryska krigskassan)

Egna länder i Ryssland? Sibirien har väl egna innevånare som alltid levt där? Det är det område jag känner till. Vita havet och norrut är det väl sapmi, sameland med gemensam språkbas och kultur.
 
Egna länder i Ryssland? Sibirien har väl egna innevånare som alltid levt där? Det är det område jag känner till. Vita havet och norrut är det väl sapmi, sameland med gemensam språkbas och kultur.

Det som idag kallas Ryssland är egentligen många olika folk och regioner som är kulturellt är olika ryssarna väster om Uralbergen (och varandra). En del är t.ex. mer släkt med mongolerna. Ryssland har tagit över och plundrar deras land på naturresurser för att Ryssland väster om Uralbergen ska bli rikt.
 
Hur exakt ska upplösningen av Ryssland ske, utan en militär invasion och ockupation och att väst/alliansen tvingar fram det.
 
Hur exakt ska upplösningen av Ryssland ske, utan en militär invasion och ockupation och att väst/alliansen tvingar fram det.

Det bästa är om det kommer inifrån. Men jag tror inte på det. Ryssland har sett till att de andra regionerna inte medel till det.
 
Sen tror jag att hotet från Kina gör att en del regioner nog heller har djävulen de känner...

Det finns nog ett antal regioner som Kina egentligen tycker borde vara kinesiskt.
 
Hon har ju inte fel...frågan är bara om det går. Ryssarna har varit oerhört effektiva förtryckare.
Men ryssarna är inte hemma just nu, och förtrycker.
De är i Ukraina.

Se bara vilket ickemotstånd som inbrytningarna i Belgorod och Kursk Oblast drabbas av.
 
Hur exakt ska upplösningen av Ryssland ske, utan en militär invasion och ockupation och att väst/alliansen tvingar fram det.
Det är fullt möjligt att de kommer att kunna lösa detta själva.
Utan en militär invasion. Utan ockupation. Utan att väst/alliansen tvingar nån.
 
Ledsen att jag drog igång det här, och sedan försvann.
Mars/april har dock varit sanslösa för min del på många plan, så forumpladdrande har fått stå tillbaka nästan helt och hållet.
(och jag vet inte ens om jag är i rätt tråd...)

However,
igår presenterade Council of Europe ut med sin resolution 2540, som behandlar just det ämne jag har fiskat efter i den här tråden, hur ska vi hantera Ryssland i en nära framtid:

Först lite Navalny, sedan fr.o.m punkt 12 börjar det bli intressant på riktigt;

https://pace.coe.int/en/files/33511...PYXpR-ox_uk01VAJZwah76RL0-g5Kfqlvh5gM2Lv8U3Oy
 
Jag har träffat en kvinna från Tjuvasjien i Ryssland. Öster om Moskva. Hon har hittat kärleken i Sverige och vår stad. Hon är förtvivlad, alltså gråter, över att ryssar inte är populära i Sverige. Möjligen identifierar hon sig som ryss inte tjuvasjier eller också börjar hon ha rejäl hemlängtan nu.
 
Jag har träffat en kvinna från Tjuvasjien i Ryssland. Öster om Moskva. Hon har hittat kärleken i Sverige och vår stad. Hon är förtvivlad, alltså gråter, över att ryssar inte är populära i Sverige. Möjligen identifierar hon sig som ryss inte tjuvasjier eller också börjar hon ha rejäl hemlängtan nu.

Synd om henne, absolut. Men är det egentligen så konstigt? Kriget i Ukraina och rapporter om ryska spioner här och var?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp