Hur bör jag gå till väga?

malinsky

Trådstartare
Hästen står och stampar och krafsar på golvet i transporten samt slår på väggen så det har börjat gå små flisor.. (han jobbar bara med frambenen) Vilka åtgärder bör jag vidta för att han inte ska förstöra golv/vägg så både transport och häst går sönder.. med trä? Räcker det m gummimatta? Hur fäster jag på bästa sätt osv..

Help!!!

:bow:

Sv: Hur bör jag gå till väga?

Har du ingen gummimatta på golvet? Lägg i det i såna fall och så upp med sparkplåtar/skivor på väggarna. Sparkplåtarna kan du popnita fast eller skruva med något rejält.

aha, finns det ngt som kallas sparkplåtar..? Ursäkta min okunnighet, men det låter som det heter, plåt!? Är det det?

Jag har gummimatta på golvet, men hur mkt styrka tar den upp? Är orolig för hållbarheten på golvet!! (inget fel på golvet, men hur mkt kan det tåla eg?)

Plåt, ja :)
Ser du plåtarna längst ner på väggarna, på bilden här på min transport:
http://img.photobucket.com/albums/v281/Sanna_Plutt/finkan/slp010.jpg

Det är plåtskivor som blivit ordentligt fastsatta med popnitar.
Mycket bra, skyddar väggarna mot sparkar och slag :idea:
Man kan också skruva upp en extra, lite tunnare plyfaskiva på väggen som sparkskydd om man inte har nån plåt.

Ett friskt och bra plyfagolv tåler ganska rejäla påfrestningar!
Jag byggde en "bro", (sån som man använder i westerngrenen Trail), för några år sedan, för att träna hästen att gå på konstiga saker.
Jag byggde den av "riktig" plyfa och pållan stod och stampade, bet och sparkade på den utan att det blev mer än några märken.

Såna gummimattor som man har i hästsläp är ofta väldigt tjocka och TUNGA :eek: så de lär också tåla en hel del samt skydda golvet bra.

Senast ändrad av en moderator:

schyrrans!! :bow:

Ska fixa med släpet i helgen så slipper jag kanske oroa mig för att se honom braka igenom väggen :(

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 662
Senast: Ajda
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i... 2 3
Svar
52
· Visningar
6 187
Senast: Ullmerkott
·
Utrustning Vad ska man tänka på då? Att kolla så golv, ramp, väggar etc. är i bra skick, inget i transporten hästen kan skada sig på, bra...
Svar
5
· Visningar
1 717
Senast: Bison
·
Anläggning Nu har vi äntligen hittat vårt hus med tillhörande ladugård som nu ska byggas om till stall :banana: Det är inte stort, inte lyxigt men... 2 3
Svar
51
· Visningar
5 732
Senast: majha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka