Hur broddar man Boa-boots?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare FTW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 732
F

FTW

Har läst att man kan brodda Boa-boots, men hur? Var får mantag på broddar?

Sv: Hur broddar man Boa-boots?

FTW skrev:
Har läst att man kan brodda Boa-boots, men hur? Var får mantag på broddar?

Jag beställde broddar till mina Boa. Hade ingen aning om hur det fungerar och blev ganska besviken när de anlände...

Man måste BORRA hål på de önskade ställen man vill sätta broddarna. Fick med en beskrivining och det verkade vara krångligt som attan, plus att jag har ingen lust att borra HÅL i dom...

Jag och stallägaren, som också hade beställt sånna, skickade tillbaka broddarna och fick pengarna tillbaka.

Beställde dom från www.harmonyhorse.se
De finns inte med på listan MEN de har broddar att sälja. Kostar multum! Dvs 40kr styck!! 320spänn för 8stycken...

Senast ändrad:
Sv: Hur broddar man Boa-boots?

Jag hade också tänkt beställa Boaboots just för att det gick att brodda MEN efter att ha hört att man måste borra hål och greja för att få dit dom och att de inte duger mycket till i övrigt så har jag lagt ner den idén. Har inga behov av boots i övrigt.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
436
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II