Hur dammar man av en laptop inuti?

MissFideli

Trådstartare
Lyfte på min dator nyss och såg att det nog börjar samla ihop sig lite för mycket dam och katthår i den. Hur får jag bort det? Jag har dammsugit mina andra, men sen hört att det inte är så nyttigt.

Sv: Hur dammar man av en laptop inuti?

Varför skulle det inte vara nyttigt att damsuga?

Där jag jobbar så brukar våran "IT support" "blåsa ut" datorerna med en kompressor när de blir dammiga och fläktarna börjar kärva ihop. :)

Lyfte på min dator nyss och såg att det nog börjar samla ihop sig lite för mycket dam och katthår i den. Hur får jag bort det? Jag har dammsugit mina andra, men sen hört att det inte är så nyttigt.

Finns luft på sprayflaska som man blåser bort skräp med. Dammsugaren kan med nån form av kraftfält skada komponenter i datorn.

Men vågar man blåsa med sån inne i en dator? Kan det inte skada korten och så i?

Nej, luft på burk kan inte skada så länge du inte vinklar burken så det kommer vätska.
Kretiskors tål otroligt mkt förutom statisk elektricitet som ex dammsugaren kan avge. Tips är dock att dammsuga en bit ifrån dator efter att du har blåst ut dammet. Kom ihåg att hålla i fläkten när du blåser ur den, de mår inte så bra av att få sån extrem fart som de får när du blåser ur den.

Liknande trådar

Mat MSB tycker att man ska ha mat för en vecka hemma. Och det har jag nog. Om jag letar upp bönor, spagetti och annat som ligger och samlar... 9 10 11
Svar
201
· Visningar
6 429
Senast: Tantan
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
2 169
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
906
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I tidernas begynnelse, dvs när undertecknad var en liten vilsen tonåring, fanns ett nätforum som hette Haket.com. Det var ett ställe där...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka