Bukefalos 28 år!

Hur en enkel personlig spontanansökan kan se ut

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spontanansökan till arbetsprövningsplats/anställning
inom information, kommunikation, kundtjänst, administrativ assistent samt kulturguide inom och med ”levandegjord historia”.

Efter att ha läst om Örebro Läns Museums engagemang och verksamheter, är jag entusiastisk över att ansöka om en passande arbetsprövningsplats/anställning hos er. Med min långvariga erfarenhet inom natur- och kulturturism, administration och kommunikation, samt min passion för konst och kulturarv, är jag säker på att jag skulle vara en värdefull tillgång för Örebro Läns Museum.

Örebro Läns Museum erbjuder en unik möjlighet att delta i skapandet av levande och interaktiva upplevelser för alla åldrar. Utställningarna som ni arrangerar, såsom "Boom i Bergslagen" och "Barnet i tornet", fångar mitt intresse för historiska och konstnärliga ämnen. Jag är övertygad om att jag kan bidra till att göra dessa utställningar till dynamiska och engagerande mötesplatser för besökare med tanke på min utbildning som fritidspedagog. Jag har extra högskolepoäng inom bild och drama och brukar åka på medeltidsdagar och går då in i vår gamla historia med liv och lust, med klädesplagg och tillbehör. Min erfarenhet av att arbeta inom natur- och kultursektorn, inklusive 17 år på Naturens Teater i Rånnesta, har gett mig en bred kunskap om kulturhistoria och pedagogik. Genom att ha varit involverad i olika roller såsom turistinformatör, försäljningsassistent och natur- och kulturvägledare, har jag utvecklat starka kommunikationsförmågor och förmågan att anpassa mig till olika målgrupper.

Jag är imponerad av Örebro Läns Museums engagemang för tillgänglighet och hållbarhet. Som en person som värdesätter inkludering och hållbara mål, ser jag fram emot att bidra till ert arbete med att göra kulturupplevelser tillgängliga för alla och att främja ett hållbart samhälle. Vem kan mer stötta ert arbete med tillgänglighet än jag, som kan gå korta, korta bitar med rullator nu för tiden och annars tar mig fram, via manuell rullstol och promenadscooter. Med lite envishet, går allt. Jag är också lockad av den positiva och stödjande arbetsmiljön som ni beskriver. Att vara en del av en arbetsplats som värdesätter utveckling och samarbete är något som jag ser fram emot, och jag är övertygad om att min erfarenhet och min positiva inställning skulle bidra till ett givande arbetsklimat.

Att jag speciellt trycker på arbetsprövningsplats i min ansökan, är att jag gått hemma arbetssökande ett par år och nu går ett program ”steg till arbete” på Arcus, en underleverantör till arbetsförmedlingen. Jag behöver inte kosta er någonting, då aktivitetsersättning utgår ett antal månader. Jag ser fram emot att få höra av er och kunna lämna över lämplig kontaktinformation till min arbetskonsulent på Arcus.

Med min gedigna erfarenhet och min vilja att lära mig och växa i nya roller, är jag helt säker på att jag passar för en arbetsprövningsplats/anställning någonstans inom Örebro Läns Museums verksamhetsområde. Min stora förhoppning nu, är att få möjligheten att bidra till ert fortsatta arbete med att skapa meningsfulla, tillgängliga och inspirerande kulturupplevelser för samhället.

Med vänliga hälsningar,



Ingela Hallblom
ingela.hallblom@gmail.com

Bifogat: CV, samt ett par artiklar som jag själv forskat fram ”på plats”, på Länsarvet (när det fortfarande var öppet), genom Saxonarkivet och genom föreläsningar med David Danell (tidigare museichef på Örebro Läns Museum) samt Carl-Anders Lindstén och hans böcker om Kilsbergens och Örebros historia.
 

Fyra jobbansökningar ivägmejlade idag. Arbetskonsulentens mejlbox kommer bli överfyllde denna månad och arbetsförmedlingens aktivitetsrapportering likaså.

Det står i mina papper att jag ska söka minst 2 heltidsjobb i månaden, för att ha rätt till aktivitetsersättning, vare sig jag deltar på Arcus aktiviteter eller inte. Så jag tror att jag kommer uppfylla målen.

Den 8'e är det dags för jobbchansen på kulturkvarteren igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 105
Senast: Dimmoln
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp