Hur få det roligt??

Diabetikern

Trådstartare
Går med min lilla hund på valpkurs (1 gång kvar) och försöker träna lite hemma. Inget avancerat det vanliga, typ sitt,stanna osv.
Saken är den att min lilla dam tycker det är sååå tråkigt. Kvittar vad jag gör. Har med leksak, godis som belöning och håller inte på länga stunder. Hunden tröttnar efter första övningen.
Hon är jätteduktig på inkallning och allt sådant har henne lös nästan överallt utan problem men så fort vi kommer till brukshundklubben eller tränar lite (kvittar vart vi är) så dör hon. Hon gör övningarna men utan entusiasm och blir själaglad när vi går därifrån/är färdiga.
Vad kan jag göra för att få henne mer entusiasmisk till träning?
Sedan undrar jag lite över löpningen också. När är det normalt att de börjar löpa? Vid vilken ålder? Min tik har nu löpt färdigt och hon är bara 7 månader. Tycker det verkar lite tidigt. Har jag fel?
 
Hon känner kanske att det är lite högre krav på BK. Även om kanske inte du har högre krav så kan det ju hänga i luften. Åk till klubben utan att ställa några som helst krav, bara lek och ha det mysigt och titta på alla andra hundar och deras mattar. Ta med en fika korg. När du märker att hon börjar tycka det är roligt att komma till klubben kan du i leken blanda in ett kort sitt och sedan leka vidare. Nästa gång du leker så blanda in ett ligg och så lek vidare. o.s.v o.s.v
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
751
Senast: Nova123
·
Hundträning Behöver gnälla av mig, och kanske kan jag få nåt tips oxå... Min hund har i flera månader varit under allergiutredning, och får endast...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 466
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Det allra bästa jag vet är djur, förr tränade jag hästar men har lämnat hästlivet och är nu hängiven hundägare. Jag ÄLSKAR att träna...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 851
Senast: Sonic76
·
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
947
Senast: Wingates
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp