Hur få grannhästen att sluta äta på min hästs saker

Bukefalos 30 år!

Görel

Trådstartare
Moderator
Jag har gång på gång fått problem med att hästen i grannboxen gnager på min hästs saker, främst grimma och grimskaft, men de har även dragit ner täcken och annat.
Grannarna har varit både valacker och ston. Vet inte om hennes saker luktar extra gott eller vad det kan vara som gör att grannhästarna inte kan låta bli dem. Hon har också haft grannar som struntat i hennes saker, också det både ston och valack.

Vi vill att grimma med grimskaft ska hänga på boxdörren närmast låset. Har bett om att man ska försöka komma ihåg att hänga på en annan krok på boxdörren, men det koms inte alltid ihåg, vilket jag har förstående för.

Boxdörrarna har galler upp till taket, men boxväggen framför har inget galler så där kan grannen sträcka ut huvudet för att komma åt min hästs saker.

Någon som varit i liknande sits som sitter på något knep?

Så här ser det ut
IMG_8585.webp

Jag har gång på gång fått problem med att hästen i grannboxen gnager på min hästs saker, främst grimma och grimskaft, men de har även dragit ner täcken och annat.
Grannarna har varit både valacker och ston. Vet inte om hennes saker luktar extra gott eller vad det kan vara som gör att grannhästarna inte kan låta bli dem. Hon har också haft grannar som struntat i hennes saker, också det både ston och valack.

Vi vill att grimma med grimskaft ska hänga på boxdörren närmast låset. Har bett om att man ska försöka komma ihåg att hänga på en annan krok på boxdörren, men det koms inte alltid ihåg, vilket jag har förstående för.

Boxdörrarna har galler upp till taket, men boxväggen framför har inget galler så där kan grannen sträcka ut huvudet för att komma åt min hästs saker.

Någon som varit i liknande sits som sitter på något knep?

Så här ser det ut Visa bifogad fil 183917
Går det att flytta hängaren lite så den kommer längre ifrån? Kanske sätta upp något skydd alt skydd/ regel i den öppna delen på boxen som gör det svårare att nå?

Svårt, det går alltså inte att stänga om hästen?
Min häst är sån som inte kan låta bli saker så hon har helt enkelt fått ha sin lucka stängd när hon haft granne på den sidan. Jag tycker inte folk ska behöva drabbas för att min häst ger sig på allt.
Har testat lite avskärmningar men inte lyckats helt. Men kan du kanske sätta upp något som skyddar dina saker?

Går det att sätta en handskriven lapp där du vill.att grimma och grimskaft ska hänga?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka