Hur få övertrött 1-åring och sova.

cowgirl81

Trådstartare
Försöker få sonen och sova då han är lite för trött. Men det går inge bra. Gå ut och gå funkar inte då det regnar och blåser som tusan. Annars hade jag ju gjort det. Har dock provat allt nu. Ska ja bara låta han ligga och gråta tills han somnar. Känner mig som en jättedålig mamma nu. :(

Sv: Hur få övertrött 1-åring och sova.

Det kanske funkar att dra vagnen inomhus? Har inte funkat med mina barn men funkar ju för många andras.

Har du ergonomisk bärsele så kan det funka att sätta barnet i sele, på med en rejäl jacka på dig som räcker över er båda, och ta med paraply och gå en promenad

Eller kan det funka om du släcker ner ordentligt i sovrummet och går och lägger dig tillsammans med honom?

Varför kan du inte gå ut för det?
Han har det ju varmt, torrt och vindstilla i vagnen.
Sätt på ett regnskydd bara

Kör en sväng med bilen? Annars lär han somna när han är tillräckligt trött!

Vi sådana tillfällan har vår son fått skrika. Jag har klappat på honom och varit där.

Nej det har inte fungerat med bil, vagn sele/sjal eller what ever. Sömnsvårigheter och så övertrött fungerar inte för honom. Har jag låtit honom gå omkring har han raglat, ramlat och slagit sig och ramlat in i möbler och skadat sig, så det har inte gått att bara vänta ut honom.

Man känner sig som skit rent ut sagt.

min son ar lika dan han blir sa trott sa att han ragglar och slar sig,:cry:
sa jag brukar satta mig i soffan och se pa tv/film med honom tills han sommnar..tv/film funkar alltid pa min son ....:D

Vår son skulle aldrig drömma om att sitta och titta på TV. Han går bara omkring och gråter och skriker och gör sig illa. En endaste gång har han somnat "bara så där" och då hade han över 40 i feber. Det som fungerar bäst är rutiner och rutiner. Nu får vi sällan bakslag när vi fått ordentliga rutiner. Han klarar av att vi ruckar på den en timma då och då.

*kl*
Det som funkar bäst här hos oss när Jonas blir sån är att tvinga honom kvar i famnen. Inte blåhålla honom men ändå har ett fast grepp och samtidigt ligga/sitta avslappnat med honom och antingen vara i tyst & mörkt rum el. framför tv´n. Helst får det inte komma någon och "bara titta hur det går" för då får man börja om från början :mad:

Samma här. Snabbt hålla om ordentligt om han försöker dra iväg och sen inte hålla alls när han slappnar av och ligger stilla.

Gör så fortfarande när Rasmus inte kan somna. Han slappnar av ganska snabbt när han kan varva ner så pass att han kan höra mitt hjärta och känna att jag andas lugnt. Och absolut inte prata med honom! Nu är han ju så stor att han varvar ner sen börjar snacka men då är de bara att lossas sova så somnar han oxå sen för mamma är ju sååå tråkig ;)

Får prova detta nästa gång :) Han tycker ioförsig inte om och bli fasthållen, men värt och pova.

Det gör inte Rasmus heller, han hatar de men inser ju som tur är snabbt hur bekvämt det är att ligga stilla. Måste få honom att ge upp och då somnar han.

Ska verkligen prova det nästa gång. Idag somna han direkt när jag lagt ner han.

Liknande trådar

Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 137
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
1 040
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 248
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 939

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Tävla ponny som vuxen
Tillbaka