Hur får jag min ponny att bli mer framåt?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Arabian
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 747
A

Arabian

Hej.

Jag har en ponny som visserligen är världens snällaste och jätteduktig på det han gör... när han känner för det! Tyvärr kan han inte hoppa efter en knäskada och är triangelmärkt, men dressyr och annat markarbete passar han bra till. Men han är så fruktansvärt lat! Nästa skänkeldöd ibland och piska hjälper inte (hatar att piska honom!). Jag rider mycket i skog, på gärden och skogsvägar, men det hjälper knappt. Han bara krånglar och vill hem. När mamma följer med på vårt fullblod (som tyvärr knappt går att rida då han är väldigt egen i sitt sätt) går han framåt och är pigg och glad. Kan det mycket väl vara så att han helt enkelt är trög för att han vill ha sällskap? För när vi har med oss nån går han så fint och bra. Men jag kan ju inte ha sällskap hela tiden för jag har en liten lillasyster och fullblodet går knappt att rida. Finns det något annat jag kan göra för att få honom mer framåt?

MVH Jessica

Sv: Hur får jag min ponny att bli mer framåt?

Börja gå med honom på promenad och få honom till att tycka att det är roligt och trevligt att vara ute m dig, när det fungerar rider du en bit, går en bit, rider en bit osv. såsmåningom kommer han tycka att det är toppen att sticka ut med bara dig, du är ju hans sällskap! :)
Lycka till!

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Let me presentera mig :-) Jag är en fjortonårig tjej som rider dressyr. Jag köpte ett ganska nervigt och stressat sto för lite... 2
Svar
22
· Visningar
3 796
Senast: Tonto
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
712
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och... 15 16 17
Svar
335
· Visningar
47 382
Senast: Efwa
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
40 158
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka