Hur får jag mina instagrambilder privata?

Philosophia

Trådstartare
Jag upptäckte nyligen att mina foton som jag har lagt upp på instagram poppar upp som sökresultat på google trots att min profil numera är privat och att jag inte använder hashtaggar. Det är inga känsliga bilder på något sätt, utan ögonblicksbilder från trädgård, på hundarna och lite miljöbilder. Men ändå så vill jag inte att de ska komma upp när man söker på mitt namn. Hur får jag bort detta? Går det ens?

Edit: Insåg att jag visst inte läst din inlägg överhuvudtaget, och att alla mina tips visst var rätt värdelösa :p Sorry, borde lära mig att dricka kaffe innan jag ger mig på att svara på inlägg!

Vad söker du på på Google när dom kommer upp? Hur länge sen gjorde du kontot privat?

Ninjaedit: Du behöver ju inte skriva bokstavligen vad du söker på men ett exempel. Har du förresten prövat att googla på tex, en dator som inte är kopplad till där du är inloggad på instagram? Hur ser det ut då?

Jag upptäckte nyligen att mina foton som jag har lagt upp på instagram poppar upp som sökresultat på google trots att min profil numera är privat och att jag inte använder hashtaggar. Det är inga känsliga bilder på något sätt, utan ögonblicksbilder från trädgård, på hundarna och lite miljöbilder. Men ändå så vill jag inte att de ska komma upp när man söker på mitt namn. Hur får jag bort detta? Går det ens?

Är du inloggad på Instagram när du söker?

Vad söker du på på Google när dom kommer upp? Hur länge sen gjorde du kontot privat?

Ninjaedit: Du behöver ju inte skriva bokstavligen vad du söker på men ett exempel. Har du förresten prövat att googla på tex, en dator som inte är kopplad till där du är inloggad på instagram? Hur ser det ut då?

Jag söker på mitt eget namn. Kontot har varit privat i ca två veckor. Jag har provat att rensa cookies och logga ut både från google och instagram och bilderna kommer upp ändå.

Var tvungen googla mig själv. Har ett helt öppet konto. Får inte upp några bilder från instagram alls. Provade då att googla mitt användarnamn (ifall det hänger på det) men inte heller då får jag upp några instagrambilder.

Kanske testa att rensa dina cookies? Spånar bara.

Testade att googla mig själv och jag går bara upp de två bilderna jag haft som profilbilder.

Låter skitmärkligt, kan det vara så att google har nån cachad variant? jag vet att när man söker på tex sålda hus kan man se bilderna på google bild men annonserna finns inte kvar.

Var tvungen googla mig själv. Har ett helt öppet konto. Får inte upp några bilder från instagram alls. Provade då att googla mitt användarnamn (ifall det hänger på det) men inte heller då får jag upp några instagrambilder.

Drygt 90 bilder från mitt instagram kommer upp när man googlar på mitt namn. :crazy:

Låter skitmärkligt, kan det vara så att google har nån cachad variant? jag vet att när man söker på tex sålda hus kan man se bilderna på google bild men annonserna finns inte kvar.

Det är inte omöjligt att det förhåller sig på det sättet. Det verkar dock inte som om bilderna ligger på adressen instagram, utan visas via andra aktörer som exempelvis pictaram. Klickar man på bilderna så kan man inte längre se dem, då står det att kontot är privat.

Det är inga känsliga bilder på något sätt som visas, men det stör mig något enorm ändå.

ja då är det troligen nån app som snott de när det var öoppet och så ligger det kvar hos google. anmäl hos google.

Tydligen hjälper bara google till om det är frågan om bilder av sexuell karaktär eller om det strider mot lagen. Istället ska jag tydligen kontakta webbplatsen som länkar till bilderna och be dem ta bort dem.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka