HUR får jag tyst på tvättmaskinspipet?

Lena Furberg

Trådstartare
Vi köpte nyligen en ny tvättmaskin, en Bosch Avantixx 7 VarioPerfect. Den är jättebra och vi är nöjda - utom med en sak: pipen när den tvättat färdigt! Ok om den pep en gång för att upplysa om att tvätten är klar, men inte oavbrutet, en gång i minuten ungefär, tills man inte står ut längre utan rusar dit och stänger av den.

Ibland (om jag kör ett långt program på natten t.ex.) VILL jag inte stiga upp och stänga av tvättmaskinen, det kan gott vänta till morgonen. Eller om jag håller på med nåt viktigt som jag inte vill gå ifrån. Det evinnerliga pipandet gör en vansinnig, min man slänger snart ut maskinen vilket vore trist eftersom den är jättebra i övrigt.

Det finns andra som tycker samma sak (vi Googlade...) men ingen har nåt knep som gör att man får tyst på eländet. Har någon här en liknande maskin och har ni fått tyst på den??

Sv: HUR får jag tyst på tvättmaskinspipet?

har inget tips, men lider med dig...vår torktumlare gör så när tvätten är torr "för tidigt" , blir helt vansinnig:crazy:

Om man kan hitta vart ljudet kommer ut så borde man kunna tejpa över där. Tejpa över ordentligt så minskar ljudet iaf :)

Om man kan hitta vart ljudet kommer ut så borde man kunna tejpa över där. Tejpa över ordentligt så minskar ljudet iaf :)

Jag ser bilden framför mig när Lena kryper runt på golvet med örat tryckt mot maskinen för att lokalisera pipet:rofl:

"sch, nu tror jag att det kom från högra hörnet,lite under maskinen"

:rofl:

Hihi! ja, det kanske låter lite dumt, men så gör vi på jobbet med maskiner som tjuter i tid och otid :p

Hahaha! :D Det blir mannen som får sköta lokaliserandet, det är faktiskt han som retar sig mest på pipet!

Tejpa över var en bra idé!

Annars tycker man det borde finnas nån liten sladd att koppla loss nånstans.....

Hur har det gått? Lyckats lokalisera eller har ni lämnat in den? Eller lever ni fortfarande i pipandet?

Kan man inte ha en timer på uttaget då så den inte får nån ström ca en kvart efter att tvätten e klar?

Om maskinen är ny så har du säkert en timer på den? Jag har också en Bosch som piper länge när den är klar så om jag vill ha tvätten klar på morgonen ställer jag helt enkelt in timern så att maskinen går igång först tidigt på morgonkvisten och således börjar pipa ungefär samtidigt som min väckarklocka. Då behöver man inte ha den blöta tvätten liggande så länge i maskinen heller.

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det fler som mig, är det någon som känner igen sig? Jag lever mitt liv i psykiska cykler, vilket jag tror är vanligt bland de...
Svar
10
· Visningar
1 733
B
Övr. Katt Nu börjar jag tröttna på att min katt har lite problem med att finna sin låda i bland :devil: Han är nu tre år.. o ända sen han va...
Svar
11
· Visningar
1 065
Senast: Moniq
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka