Hur får man bakskorna att sitta kvar?

Fick testat annan hovslagare som var vädigt noggrann och nitade hårt.

Trots (i stort sett) inget utlägg och fasade skor och dubbla boots rök skon ändå.

Och iom att den nu var så hårt nitad rök också hovväggen. Oklart om det finns tillräckligt mycket kvar för att kunna sätta på ny sko.

Tyvärr fick vi ta beslutet att sära på dem (för tillfället). De kanske kan gå ihop när det är bättre underlag eller om de lugnar sig lite.
Det kan vara en idé att prova duplo-skor. En av mina förra hästar var lite överrörlig, gick med unghingstar och busade hela dagarna. Skorna rök typ var tredje dag. Sedan bytte vi till duplo och efter det tror jag att jag hade 1 tappsko på typ två år.
 
Använd slimsöm så blir iaf skadan mindre på hoven.
Annars som tidigare tipsats justera skon så inte traktarmarna sticker ut för långt
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 940
Senast: Hermelin
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 911
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 152
Senast: Ridinglady
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp