Hur får man folk att låta bli...

AEE5575C-7A41-436E-96F0-E791ED151846.jpeg

Han sticker liksom ut lite så han drar blickarna och människorna till sig.
 
Ja, hur gör ni när människor ni inte känner tycker att de ska hälsa på hunden? Vissa kan liksom inte låta bli trots att man säger till.

Hunden skäller på en hantverkare som kommer in på tomten: "Är det inte bätttre han får hälsa först?" "Nej, jag försöker lära min hund att inte hoppa på folk, så det är bra om du inte kommer fram". När jag varit på promenad och kommit tillbaks sätter jag hunden vid sidan inte så långt från hantverkarna. Såklart börjar snubben att vissla på min hund! Vad gör hunden: hoppar, såklart. Jag försöker få ordning på hunden "Han verkar inte lyssna så bra på dig" kommer det då... NÄÄ, vad fan tror du? Skit i att försöka sabba för mig, karljävel! (sa jag inte).

Betackar mig för s.k. "sköna snubbar" som tror dom är roliga... Men vad gör man? Hur gör ni?
Jag säger att hunden biter. Funkar inte det säger jag att den kom från Rumänien igår och kan ha rabies
 
Vad skönt att läsa om alla som accepterar att deras hundar är lite vilda ibland. :)

Har hänt att jag kännt det som att min hund är ett ofostrat vilddjur när allt hon gör är att skälla ljudligt som hälsning eller liknande normala hundbeteenden.
Det beror ju på var en bor. Inte ens jag som älskar hundar gillar när jag är på väg på middag i vita byxor och en förbipasserande golden hoppar på mig.
 
Min Whippet tycker inte alls om när andra ska ”hälsa” på henne! Kan gå om personen är försiktig så att hon får gå fram först och tex få godis.

Blir galen på barn som kommer springande och SKA ”klappa hunden”:banghead: Zelda tycker inte alls om barn längre efter allt för många sådan tillfällen…
Jag säger att hunden biter, men fet är nog mest matte som bits
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 227
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 028
Senast: Migo
·
Övr. Hund Om sisådär två år känner jag att det kan passa med ett hundköp. Barnen är i mitt tycke tillräckligt stora då.., dvs för att kunna förstå...
2
Svar
29
· Visningar
1 914
Hundträning Hej allihopa. Jag behöver be om hjälp. Har suttit och tänkt och försökt förstå men kommer inte fram till något. Kan vara att jag är...
2
Svar
24
· Visningar
2 711
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp