Hur förvara alla sina grejer?

B

Bananens

Nu när det börjar vi sommar och varmt så plockar man ju undan alla vintertäcken, tjocka stalltäcken, några fleece osv.

Jag har ett problem, kan inte komma på nån bra förvaring.
har hästarna stående på ridklubb och det finns förvaringsskåp i hö ladan.
har 2 skåp som är SMOCK fulla med prylar och behöver mer plats. (sälja tar ju emot lite ibland)

Problemet är ju att jag inte vill ha täckena i kartonger för det dammar ju nått fruktansvärt i ladan. Sen har jag provat förvaringslådor i plast nån vinter och då möglade täckena :(

Hur förvarar ni täcken under vintern? Finns det nån bra typ påse med dragkedja av nått slag? Om nån använt en sån, är den tät?

:bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Vi har förråd till utrustning som inte är sadlar och dylikt, så alla täcken ligger ihopvikta i trähyllor från typ IKEA.
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Har en stor dynlåda som jag förvarar täcken i. :)

Det var en sån jag hade när täckena möglade. Fanns på Jysk då. En avlång låda i plast va?

Skulle vara perfekt med en stor påse med dragkejda. Frågan är ju vart man ska få tag i en sån :confused:
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Det finns något större ikeakassar med dragkedja, har själv ett par såna att förvara mina täcken & schabrak i :)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Den största jag kommer på är gekås väskan.
Annars har väll de flesta möbelaffärer någon form av väska för förvaring av sängtäcken. Jysk har en variant, ikea en annan och biltema sina. Annars vakumpåsar eller bara en sopsäck.

Själv har jag garderober för täckena jag använder och de som inte använs nedstyvade i en gekås väska. Ska fundera ut något mer mussäker för de som inte används. Då de tar sig in överallt.
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Jag har täckena inomhus. Men har tänkt att förvara dem i vacuumpåsar, kan det vara något för dig? Det blir ju lufttomt så det borde ju inte mögla.
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Frysbox var faktiskt rikigt tilltänkt. Men jag har inte plats för en sån då vi har ganska begränsat utrymme för sakerna.
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Jag fick ner 2 st vintertäcken i en trunk från Ikea.
Sen fick jag ner 4 st regntäcken i en dimpa förvaringspåse också från Ikea.
Ett annat alternativ är GeKås stora förvaringspåsar. Men jag tycker de är för stora på alla håll. Men har man gott om plats så är de större.
// Linda
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Om du har "fastnat för" tanken på en stor påse med dragkedja så kanske en "vandringsryggsäck-väska"kan vara något? Jag minns förvisso inte vad sådana kostar men på Stadium eller liknande kan du hitta dessa väskor som är mer som säckar med dragkedja och är tänkta att skydda ryggsäcken t.ex. när man checkar in den på flyget. Jag har dock ingen aning om de kan funka för ditt ändamål :)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Jag förvarar alla mina täcken (tvättade, avborstade från hår och helt torra) i stora hammarplastlådor och de står i hyllor inne på ladan. :)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Om du har "fastnat för" tanken på en stor påse med dragkedja så kanske en "vandringsryggsäck-väska"kan vara något? Jag minns förvisso inte vad sådana kostar men på Stadium eller liknande kan du hitta dessa väskor som är mer som säckar med dragkedja och är tänkta att skydda ryggsäcken t.ex. när man checkar in den på flyget. Jag har dock ingen aning om de kan funka för ditt ändamål :)

Tänkte på de där Ullaredskassarna :) de lite större som har dragkedja. Tror inte de är så hållbara, men de ska ju bara förvara så
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Har haft 3 sådanna stora Ullareds kassar med dragkedja och alla 3 dragkedjorna pajade efter två tre gångers "dragande". Så det blev en Jysk dynlåda istället och är mer än nöjd. Även täckena ;)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Har haft 3 sådanna stora Ullareds kassar med dragkedja och alla 3 dragkedjorna pajade efter två tre gångers "dragande". Så det blev en Jysk dynlåda istället och är mer än nöjd. Även täckena ;)

Ah okey! Tänkte att de va stora och billiga bara ;)
men det är ju säkert Jyks också
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

åh tack för alla tips, super bra!! :bow::bow:

Ska kolla om jag hittar dem där från stadium.

Jo dynlådorna är ju perfekt för förvaring. Men det är så himla fuktigt i ladan så dem möglar.

Kanske ska börja spåna lite på vakuum påsar också, kan ju funka det med :)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Kom nu varför jag måste använda stora lådor istället - möss :(

Ja det är ju alltid ett problem :(
Vi har en stallkatt som var tänkt skulle hjälpa oss men hon går helst inte ens ut från stallet, inte ens in i höladan. Hon ligger mest och kollar läget hela dagarna :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp