Hur förvara alla sina grejer?

Sv: Hur förvara alla sina grejer?

jag köpte en påse för dynor, precis som en dynlåda i hårdplast fast i karftigt pressenningsmaterial. Det ryms flera täcken i den och längst upp på kortsidorna är det en liten yta med nät istället för plast. Antar att det är för att det ska luftas lite inuti påsen så det inte möglar. Det är dragkedja runt så du öppnar och stänger med den. Ser precis ut som en sån där låda för stolsdynor fast den är mjuk.

Har inte lyft fram den ur garderoberna än så jag vet inte om mössen lyckats bita hål i den och krupit in, men hoppas att de låtit den vara! Jag köpte den på jysk iallafall.
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Plastlådor med lock (ej tätslutande) funkar bra till skydd, lindor o prylar.
Gekås stora "påse" med dragkedja funkar bra till schabrak och täcken.

Dock så står grejerna torrt och uppvärmt (antingen i sadelkammaren eller i källaren). Jag tror miljön spelar mycket större roll än förvaringen (om den inte stänger in fukt). Vi bytte värmekälla i sadelkammaren och allt började mögla direkt eftersom det blev en jämnare och lägre temperatur istället för varmt/kallt om vartannat.
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

jag köpte en påse för dynor, precis som en dynlåda i hårdplast fast i karftigt pressenningsmaterial. Det ryms flera täcken i den och längst upp på kortsidorna är det en liten yta med nät istället för plast. Antar att det är för att det ska luftas lite inuti påsen så det inte möglar. Det är dragkedja runt så du öppnar och stänger med den. Ser precis ut som en sån där låda för stolsdynor fast den är mjuk.

Har inte lyft fram den ur garderoberna än så jag vet inte om mössen lyckats bita hål i den och krupit in, men hoppas att de låtit den vara! Jag köpte den på jysk iallafall.

En sådan hade vart exemplarisk!
Hoppas dem fortfarande säljs på jysk då..
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Jag förvarar alla utrustning som inte behövs för säsongen hemma. Har ett av rummen i källaren som mitt "hästrum". Köpte några förvaringshyllor på bauhaus och ställde in.
Jag förvarar faktiskt hellre det hemma, risekn för att det blir förstört på något sätt är betydligt mindre
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Det har jag med. Alla täcken som inte används har jag i garderober hemma i pannrummet och källaren :)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Rusta har VAKUUMPÅSAR som är superbra! Finns i två storlekar och kostar från 20 kr/påse. Asbra, man får plats med mycket, även i den minsta varianten! Bara att man behöver en dammsugare som suger ut all luft så får man platta påsar, där inget damm eller skadedjur kommer in.
REKOMMENDERAS!
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Det finns vacuum påsar som man hittar hos bl.a. Clas Olsson. Finns i olika storlekar. Bara att lägga i det rena och torra täcket. Sedan kopplar man på dammsugaren och suger ut all luften. Det har funkat för mina vintertäcken i två år. Dessutom spar man en massa plats.:)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Jag börjar nästan luta mot vakuum påsarna, är ju dammet och fukten jag vill stänga ute ordentligt så det är nog en bra idé.

Tack så jätte mycket :)
 
Sv: Hur förvara alla sina grejer?

Jag använder såna här, billiga och helt okej, man får plats med mycket! Funderar dock på att köpa mig ett par vacuumpåsar just till vinter-utetäcke och vinter-stalltäcke, de tar ju sån jäkla plats.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp