Sv: Hur förvarar ni sadel i bilen när ni åker med häst?
Du har ju själv lösningen, lägg nåt skyddande på golvet i bagaget. Ett lakan räcker långt men annars finns ju picknickfiltar att köpa, såna somär plastade på baksidan.
Själv när jag hade sedanmodell så hade jag så mkt "bra att ha grejor" i bagaget så där var inte plats till nån sadel. Brukade ha den i baksätet. Nu har jag fortfarande en massa "bra att ha grejor" i kombin + hundbur så där är knappt plats för sadeln ändå men numera har jag sadelskåp fram på släpet så problemet är ju ändå löst.
Ang att ha hö med sig så har jag valt hård mellanvägg i släpet för att kunna packa det i den tomma spiltan.
'Jag ska börja åka och träna regelbundet med min häst (äntligen), och jag funderar på hur jag ska förvara sadeln i bilen på ett smidigt sätt för att slippa alltför mycket hår och hästlukt i bagageutrymmet...
Vi ska köpa transport till sommaren, och fram tills dess kommer jag antingen hyra ett Henra-släp eller låna en Ifor Williams, båda utan sadelkammare.
Hur gör ni som inte har sadelkammare i transporten? Jag har köpt en sadelväska, men det verkar inte som min 17" dressyrsadel får plats i den tilsammans med schabrak och padd, så isf måste jag ta av dom, och då får jag ju ändå dom lösa... Nån väska till dom också kanske?
Sist vi körde hade vi mina föräldrars Volvo v70, och den har ju golvskydd bak i skuffen, då det fastnar ju inte så mycket hår, men i min nya bil (Volvo s60 awd) finns det ju inget sånt, utan det är typ "filt"-material, som det säkerligen mer än gärna fastnar både hår, spån och hö i![]()
Du har ju själv lösningen, lägg nåt skyddande på golvet i bagaget. Ett lakan räcker långt men annars finns ju picknickfiltar att köpa, såna somär plastade på baksidan.
Själv när jag hade sedanmodell så hade jag så mkt "bra att ha grejor" i bagaget så där var inte plats till nån sadel. Brukade ha den i baksätet. Nu har jag fortfarande en massa "bra att ha grejor" i kombin + hundbur så där är knappt plats för sadeln ändå men numera har jag sadelskåp fram på släpet så problemet är ju ändå löst.
Ang att ha hö med sig så har jag valt hård mellanvägg i släpet för att kunna packa det i den tomma spiltan.