Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Jag ska hämta en rockard till helgen och har nu ett huvudbry... Hur fasiken får jag hem den? Går den in i en hästtransport (Värmlandsvagn) tro? Om man tar den på släp, få man ha att den skjuter ut då?
Inga problem att ha rockarden inne i transoprten och låta skaklarna sticka ut bak över lemmen. Om den sicker ut mer än 1 meter bak måste du ha någon typ utav varning, plastpåse eller dylikt fasttejpad på skakeln.
om det nu skulle vara så att det är en ponnyrockard, så är det lätt som en plätt (tävlar körning o släpar vagnen var o varannan helg ) det går ofta att ta bort sätet på rockarder, så gör det och ställ den på högkant i en av platserna i transporten -lätt som en plätt! ev. att du får ta spändband lr nått och spänna fast den med.
annars gör du som övre skrivare skrev!
Hästhantering
Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...