Sv: Hur fungerar det med försäkringsbolag?
Jag har varit hos vet med min häst idag, han blev behandlad för kotledsinfl vä fram- hö bak. Om jag skickar in detta till försäkringsbolaget för att få ersättning, kommer jag att få reservation för detta då?
Nämen vad tråkigt att höra...
Håller med dig om att det är förvånande att det är DEN diagonalen som spökar... har ju inte sett din häst på nästan ett år så jag vet ju inte om han bytt sida kraftigt, men förra vårvintern var han ju benägen att landa hårdare på höger fram (utifrån tendensen att skjuta ut ytterbogen mer i vänster varv).
Skumt *tänker*
Kan du hitta en möjlig orsak i något av följande:
Dåligt passande sadel?
Någon överbelastning/vrickning av det knaggliga, hårda hala underlag som vi hade tills alldeles nyligen?
Gått omkull eller utsatts för annat "trauma", typ härjat extra mycket i hagen eller kommit lös och sprungit?
De små liven kan ju dra på sig vrickningar osv som kanske inte märks direkt, men som med fortsatt träning/belastning kan övergå till kotledsinflammationer.
ET har du ju haft regelbundet, stämmer hältorna med snedheter som denne funnit/behandlat?
Ang försäkringen borde inte ens frågan uppkomma om reservation, skadan har ju uppkommit efter att han varit försäkrad en längre tid.
Hoppas han är ok på uppföljande kontroll och att problemen håller sig borta sen....