Hur gamla var ni vid första barnet?

Status
Stängd för vidare inlägg.

ako

Trådstartare
Fyllde 30 i våras, har hus, sambo, utbildning etc, och inser väl att det börjar bli dags för småttingar om man ska ha några. Hur gamla var ni när ni fick ert första barn (alltså: hur mkt panik måste jag ha?)?
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

ako skrev:
Fyllde 30 i våras, har hus, sambo, utbildning etc, och inser väl att det börjar bli dags för småttingar om man ska ha några. Hur gamla var ni när ni fick ert första barn (alltså: hur mkt panik måste jag ha?)?

Min mammas faster fick sitt första barn vid 38 min förra medryttarhästs ägare var 40 och sambons "låssas" halvsyster 35 så ingen panik med andra ord.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

38 vid första, 42 vid andra (ny pappa) och då smällde det till på första skarpa skottet :D

Relax :idea:
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

26 år första och 29 andra.

MillyM
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

första (och enda?) kommer förhoppningsvis i december då jag fyllt 25 år :-)

Men luuuugn du är ju ung. Barn ska man skaffa sig när man själv känner sig redo :-)
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Har inga barn alls ännu. Fyller 36 i år. Funderar en del på den saken, men känner ingen värstingpanik. Både jag o sambon måste ju vara inställda på en sån sak innan det blir av.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

20 med första barnet, 27 med nummer två. Hann jobba lite och sedan plugga till lärare dessemellan.
Hade väldigt mycket mer ork över till vaknätter med första barnet än med nummer två. Då drog jag kudden över huvudet och sparkade på sambon om det blev för mycket barnskrik på natten.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag fyller 33 i år, sambon blir 34 och vi ska ha barn nr 1 i slutet av året. Har varit tillsammans mer än 10 år men ej velat förrän nu.
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

24 var jag, och 28 vid nr II. Mitt uppe i universitetsutbildning :) men det gick jättebra (utbildningen är f.ö. inte klar, men det berodde inte på barnet utan att jag bara fått jobb hela tiden... Läste 1,5 år till efter 1:a barnet, och alla sa att "den utbildningen kan du glömma när du fått barn").
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag var 18. ;)

Men som filiduttan skrev - barn ska man skaffa när man själv känner sig redo! :)
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Själv har man nada panik..Jag kunde haft ungar...dvs 3 st..!!! Varav ena var tvillingar. Men sansade mig..Jag är inte mogen..Måste man vara det och måste man ha barn ??? Jag var slarvig...det erkänner jag..fast det var ju 4 år mellan..Så ä'r det här...
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

20 var Jag när första barnet kom.
men Jag var egentligen mogen för det först när mina andra 2 kom (27 resp 29 år)
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

Jag var 26 år när jag fick mitt första barn och 30 när jag fick nummer två.

Mvh Angelina
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

23, 29 och 32 sen sa jag stopp;)
Jag tror nog att jag var en roligare mamma vid 23 än vid 32 man orkar mer helt enkelt.
Har en kompis som fick sitt första samtidigt som jag fick mitt första hon fick sitt åttonde i julas, hon är fyra år yngre än mig, jag begriper inte hur hon orkar.
Våra första tog studenten nu och hon har fortfarande lillbebis, puh!
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

ako skrev:
Fyllde 30 i våras, har hus, sambo, utbildning etc, och inser väl att det börjar bli dags för småttingar om man ska ha några. Hur gamla var ni när ni fick ert första barn (alltså: hur mkt panik måste jag ha?)?
Mina barn har kommit då jag var 33, 34 och 36...
Så du kan vara helt lugn i några år till! :D
 
Sv: Hur gamla var ni vid första barnet?

24 med första, 28 med andra. :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hejsan! Kände att jag ville gå med i tråden, även fast vi inte börjat försöka än. Vi tänkte börja försöka i juni om det går som det...
2
Svar
22
· Visningar
1 704
Senast: orkide
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 240
Senast: Bulldoozer
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2
Svar
35
· Visningar
2 222
Övr. Katt Så jag har ett fritidshus på landsbygden och en katt som inte är så väl anpassad till livet i utomhus. Men hon är ändå väldigt nyfiken...
2
Svar
23
· Visningar
624
Senast: GoLightly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp