Hur gammal ska barnet vara för att man ska kunna lämna det en helg?

Sv: Hur gammal ska barnet vara för att man ska kunna lämna det en helg?

Min egen mor har varnat mig för att tillåta sig utveckla separationsångest. Hon lämnade bort mig för första gången när jag var 5 år och det säger sig själv hur det gick. Dock vande jag mig i o f s ganska snabbt, men det var tufft för oss båda enligt hennes uppgifter.

Jag får rysningar bara mamma eller syster nämner något om att det ska bli "kul att passa bebis" när den tiden kommer. Missförstå mig rätt, jag är överlycklig att ha sådant involverat nätverk som både är trygga och underbara. Jag har dock bara varit mor i 3 månader och växer förhoppningsvis in i kommande uppgifter så som att våga lämna över ansvaret. :o

Sv: Hur gammal ska barnet vara för att man ska kunna lämna det en helg?

Jag kan inte svara för om du kommer att komma över det.

Men jag ( och pappan ) var likadan när Ella bara var några månader. Vi kände inget behov alls av att vara ifrån henne, det kändes nästan lite jobbigt att det förväntades att vi skulle vilja lämna henne..

Nu kan jag tycka att det är skönt att få lite ensamtid och ha barnvakt ibland, men det tog närmare 1 år innan jag kände så =)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 427
Senast: Johanna1988
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 789
Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är... 2
Svar
27
· Visningar
6 093
Senast: Cocos
·
Småbarn Det kanske blir fler trådar då det här är en droppe i en bägare.. Jag tycker inte att pappan till vårt barn som nu är 2 år fungerar... 2
Svar
33
· Visningar
4 321
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka