hur gammal

Totti

Trådstartare
blir en main coon? Har fått en hane på 11 år, veterinären tyckte att han va enormt fin i tänder kropp päls mm skulle va intressant att veta om de brukar få en hög ålder

Sv: hur gammal

Enligt en maine coon ägande kompis så blir dom dessvärre inte så gamla. Jag har för mig att hon sade att kring 10 år bara var det vanliga.

Sv: hur gammal

En välskött katt lever ofta runt 15 år, inte sällan mer. Maine Cooner har något kortare livslängd (precis som stora hundraser) men en 11-åring skulle inte jag kalla jättegammal.
Jag har en 12-årig hankatt som blev årets BIV (Bäst i Variant, dvs mest framgångsrika i sverak under året i sin ras) när han var 10... Nu är han pensionerad från utställningar men helt utan övervikt, ingen tandsten, perfekt pälskondition och leker och stojar med unghonan hela dagarna. Det enda som avslöjar hans ålder är att nosen börjar tappa lite färg. (Han är dock ingen coonis utan en korat, de är ofta pigga länge)

Katter är ofta fräscha länge, och när de väl börjar åldras går det fort.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katthemskatter sedan ca 3 år, båda har visat sig ha stora problem med tänderna. Fån början var tanken att jag bara skulle... 2
Svar
25
· Visningar
1 243
Senast: Tiger tok
·
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
565
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 389
Senast: miumiu
·
Övr. Katt Vi har en hona på 10 år, hon har fått två kullar för länge sen där vi har behållt en hane som nu är 8 år. Nu fick vi en ny kattunge för...
Svar
11
· Visningar
894
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår