Hur går en lagtävling till?

• Tävling
  • Trådstartare Trådstartare jein
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 048
J

jein

Anmäler man sin egna inviduella start? och klubben anmäler lag starten?

När rider man den inviduella klassen och när rider man lagklassen?

rider man sin inviduella strat först? och sedan lagklassen?

Sv: Hur går en lagtävling till?

Hos oss har de ändrat lite regler i lagtävlingarna i hoppning i år, så är inte helt hundra på hur det är nuförtiden, men någon får gärna rätt mig om jag har fel.

Du anmäler dig själv till förklassen om du vill rida den, och du anmäler dig till en individuell start i lagklassen, medan klubben anmäler vilka som ska rida i laget. (Individuell start i lagklassen rids samtidigt som lagklassen, dvs, båda dessa räknas på en och samma runda)

Förklassen (kan ibland vara fler än en) rids före lagklassen.

Reglerna finns kanske utlagda på ditt distrikts hemsida :idea: Kolla där, det brukar vara bra att läsa igenom dem. Se också om du inte kan åka och kolla på en lagtävling någonstans för att se hur det går till!

Kolla på reglerna för ditt distrikt, som punkity skrev för det kan vara helt olika.

Här anmäler man sig själv till dressyren, och lagledaren skickar in en lapp med vilka som är med i laget.
I hoppningen är det endast lagledaren som skickar in lapp, oftast bestäms det på tävlingsplatsen.

vad jag vet fanns det ingen förklass att anm sig till. Jag anmälde min inviduella start. Är det själva lagklassen också alltså?

så jag rider bara en klass?
på startlistan finns inte mer häller

Hehe, Om man ska rida en inviduell start och en start med laget, DU anmäler dig själv i den ividuella start, och sedan Anmäler lagledaren det laget som ska vara tex 4 st, Om det är lokal ponnyhoppning Div 2omg 1
Så brukar klasserna se ut så här:P

LD
sedan LC
sedan kommer LC laghoppning

Liknande trådar

Dressyr Vad är era bästa tips för att peppa ridskoleryttare (eller tävlingsovana privatekipge) att våga anmäla sig till klubbtävlingar i dressyr... 2
Svar
27
· Visningar
2 125
Senast: Lady_S
·
Tävling Hästaveln går ju framåt med individer avlade för tävling, men är jag ”gammalmodig” som tycker det känns lite fel att starta två dagar i...
Svar
13
· Visningar
1 070
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Fredag morgon går de svenska paradressyrryttarna in i lagtävlingen på Paralympics i Paris. Det är första gången på 16 år som Sverige...
Svar
0
· Visningar
133
Senast: Gunnar
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka