Hur går jag till väga.....?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Oggie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 803
O

Oggie

Undrar om det är någon som vet hur jag ska gå till väga för att hitta vissa hästar som jag har reg nr, namn och härstamning på? Alla är registrerade svenska halvblods hästar.

Börja med att kolla om du hittar dom här . I princip finns alla hingstar som använts i svensk halvblodsavel där.

Gäller det hingstar kan du lägga ut din undran här. Gäller det ston plockas tyvärr frågorna ofta bort, och istället kan du pm:a t ex mig som har många stamböcker och hingstkataloger.

Det är inte hingsten jag vill hitta, utan avkommor. Jag har fått reg.nr. och namn från ASVH men jag undrar hur jag ska kunna hitt dem och i fall dom har några tävlings resultat (tror dock inte att dom är tillräckligt gammla för det ännu) utan att behöva skaffa och bläddra igenom hela tävlings resultats katalogen.

Avkommor kan du hitta via ASVH, tävlingsresultat via förbundet (du kan ringa dem om det).
I övrigt är det efterlysningar som gäller - och dem vill vi inte ha just här... ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
528
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 754
Senast: Dentaku
·
Ekonomi & Juridik Hej! Har lite frågor ang. hästar som inte blivit färdigregistrerade och vad som kan vara viktigt att tänka på i detta fall. Kikar...
Svar
11
· Visningar
1 026
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Jag försöker hjälpa min släkting att skriva ett juridiskt giltigt testamente. Ja, jag vet att det enklaste och bästa är att gå till en...
Svar
3
· Visningar
448
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka