Bukefalos 28 år!

Hur gick ER debut?

Sv: Hur gick ER debut?

Uppdaterar:

Pållans debut gick superbra. Vi fick de poäng vi förtjänade och förväntade oss (50%) och mycket hade kunnat vara bättre om matte fokuserat mer och tänkt mindre.

(Sen hade vi usla framridningsförhållanden, fick skritta fram och tillbaka på en stenhård/hal väg i över en timme eftersom de ändrade hur vi skulle rida fram, efter det fick vi 10 min i ridhuset men då var ju pållan redan ganska trött på alltihopa).

Jag är oavsett nöjd och glad och stolt att fröken gjorde precis som jag ville. Nu ska bara jag bli bättre!

/Lavinia
 
Sv: Hur gick ER debut?

Min debut var förra året haha, och jag vill helst glömma den. Red en LC:1 och kom sist på 49% :p mitt råd till dig skulle väl va precis som många andra skrivit att ta det lugnt, nerver gör ingenting bara du inte tar ut det på hästen eller folk i din omgivning :) och skriv en checklista och packa den dagen innan ;)
 
Sv: Hur gick ER debut?

*Var en LC:1-debut var på klubbnivå med ridskoleponny*

Min debut var väl en mindre lyckad del av min dressyrkarriär om man säger så :p

Red en ganska känslig och het ponny då. Hon höll sig hyfsad lugn och samlad på framridningen, där tyckte jag t.om. att det gick helt okej faktiskt.

Sen skulle vi ju då in på banan...När det gick upp för henne att hon var ensam där och då, samt med ganska högt uppskruvad musik i ridhuset blev det dock lite "roligare"...
Hon blev något mer "taggad"(t.ex. Vart det nog mer åt mellantravshållet när det skulle vara arbetstrav och så, men inget i mina ögon katastrofalt med tanke på nivån), formen var kanske inte 100% i galoppfattningarna och så, men jag lyckades hålla ihop henne rätt bra. Vägarna var bra och min sits är i grunden bra osv. Det vart någon liten miss här och var som att halten på medellinjen snarare blev 4-5 s än 6s och så, men jag var överlag nöjd och log t.om. mot domaren under den avslutande halten.

Jag visste redan innan att domaren dömde ganska "tufft" och jag dessutom tävlade mot sådana som tävlat LB med placeringar tidigare (fråga mig inte vad de gjorde på en LC:1 då, men det är en annan femma), så jag förväntade mig inga fantastiska resultat, utan någonstans kring eller strax över 50% och ganska mycket konstruktiv kritik.
Fick 2,5 - 5 i "delbetyg" och slutade på 45,50%. Kommentarerna var väl inte heller så särskilt roliga, utan enbart i stil med "springer", "hetsar", "låt inte henne bestämma!" och "ta tag i henne!!".
Mitt humör och självförtroende var väl kanske inte på topp den kvällen :( :cry:

Har inte blivit någon mer LC efter detta, men hoppas att jag lyckas samla mod till att våga försöka igen...
 
Sv: Hur gick ER debut?

Jojje och jag debuterade i LB:2 och året var 2005 när han var fem år. Det var en intressant tävling minst sagt. Tävlingen vanns på 60% och själv landade vi på 48%! Inga direkta missar förutom en felfattning. Protokollet är helkul att läsa så här efteråt. Till exempel travvolterna fick jag 3:or på med kommentaren felställd! Alla ryttare var vansinniga på domaren. Jag fick 4 på inledande halten med kommentaren sned! Då var jag skitbesviken naturligtvis, nu är det helfestligt. Jag var inte ens sist med de dåliga procenten. Det visade sig efteråt att domaren var ute på sin allra första tävling efter att ha gått domarkursen. Hen dömer inte längre...

Några veckor senare gjorde vi omstart med 65% i LB:1 och placering. Fast en sak lärde jag mig, det var att rida jäkligt noga vägar och att ha hästen ställd korrekt.
 

Liknande trådar

Dressyr ÄNTLIGEN har jag och hästen kommit fram till den efterlängtade debuten i LA ( med sikte på MSV ;) ) efter ett par år av skador och stora...
Svar
2
· Visningar
1 385
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 129
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Jag kommer ta allt från början så jag hoppas att ni orkar ta igenom texten;)! Jag lägger in bilder så ni kan se hur ponnyn har sett ut...
2 3
Svar
48
· Visningar
6 753
Senast: Fiorano
·
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 092
Senast: Anonym
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp