Bukefalos 28 år!

Hur gjøra ren soffa???

Netika

Trådstartare
Har en härlig fin tyg soffa; 3 + 2; stor, i och med massor av løsa kuddar. Den är i svart och beige med ett tygg med struktur (lite åt manchester hållet men absolut inte det)
Den är inte det minsta sliten men med djur i huset och flitigt bruk känns den skitig... (Den ser ints smutsig ut pga tyget).
Jag gillar den skarpt men mitt behov och livsutrymme har ändrat sig och jag har tänkt sälja den och skaffa något mindre.
Men først vill jag alltså tvätta den men har inte en susning hur jag ska gøra det. Kuddfodralen kan jag ta av och tvätta men själva soffan måste gøras rent på annat sätt.
Alla tips mottages tacksamt!!
 
Sv: Hur gjøra ren soffa???

Mina föräldrar har något liknande - en torr Scotch-Brite fungerar jättebra för att ta bort djurrester (hår, alltså ;)) från den.
 
Sv: Hur gjøra ren soffa???

Finns textilrengöring på sprayburk - blir något mystiskt torrt skum som lyfter upp skiten ur tyget och som man sen dammsuger bort.
Kolla i möbelaffärer, skulle tro att dom har det där.

Konferensanläggningar, restauranger och bilrekondare brukar använda detta ofta.
 
Sv: Hur gjøra ren soffa???

Finns textilrengöring på sprayburk - blir något mystiskt torrt skum som lyfter upp skiten ur tyget och som man sen dammsuger bort.
Kolla i möbelaffärer, skulle tro att dom har det där.

Jättebra svar! I mitt fall gäller det snarare en säng som ska stå kvar vid andrahandsuthyrning... Då vill man ju helst att det ska vara fräscht för nästkommande. :)
 
Sv: Hur gjøra ren soffa???

*svarar alla*

Tack för tips!! :bow:
Ska prövas när jag flyttat undan alla andra prylar så jag hittar sofforna som är där under någonstans :angel:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 8 månader
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp