Hur gör man koksaltlösning?

Koka salt och vatten. Kan försöka ta reda på hur stora delar.. :bow:
 
1 liter kokat vatten, 1 matsked koksalt.

Var iaf propotionerna jag fick när jag hade lite infl. i en piercing. För bästa effekt skulle då vattnet fortfarande vara varmt (ej ljummet), men inte så att man brände sig. Bomull ska man ej använda till sårtvätt eftersom det lämnar fibrer efter sig, men det kanske du redan vet... :smirk:
 
på en flaskan med natriumkloridlösning (koksaltlösning) så står det att den innehåller 9mg NaCl/1 ml, dvs den innehåller 9 gram salt per 1 liter vatten. så om man blandar 9 gram salt i 1 liter vatten så borde det väl bli bra, eller? :confused:

kram :bump:
 
1 matsked per liter kokat vatten...
annars blir det för svagt...
Kram
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Ponylove
·
Kropp & Själ Eventuella linsbärande bukefalister - hjälp mig! Jag har månadslinser och ska sova borta i natt. Jag inser nu att jag har missat att...
2
Svar
24
· Visningar
2 029
Senast: aiquen
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 065
Senast: co-SMAD4
·
  • Artikel
Dagbok Idag är jag tacksam över att jag haft snö att skotta. Jag behöver den uppgiften. Ja, eller något att göra ö.h.t.
Svar
6
· Visningar
1 085
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp