Hur gör man med elen nu??

Spelar ingen roll ändå för S3 och S4, det finns en flaskhals mellan vattenkraften här i norr och behoven i söder.

Strular kärnkraftverken, det blir kallt och vindstilla, och Tyskland inte löst sitt naturgasproblem, så blir det dyrt igen.
Tyskland importerar väl från Norge och nu Usa vad jag förstår och Inte alls i några stora mängder från Ryssland.
 
Jag vet inte hur jag ska göra, jag hade det bundet till i våras så klarade vintern ok. Men det tar så emot att binda det när det ligger så högt som det gör i pris.
Fick dock för mig att när jag var inne och kollade kunde man välja att endast binda det under vintern tex? I sådana fall lutar det åt att jag gör det.
 
Jag vet inte hur jag ska göra, jag hade det bundet till i våras så klarade vintern ok. Men det tar så emot att binda det när det ligger så högt som det gör i pris.
Fick dock för mig att när jag var inne och kollade kunde man välja att endast binda det under vintern tex? I sådana fall lutar det åt att jag gör det.
Eon?
 
Javisst men elbolagen kommer inte erbjuda något idag dom inte kommer tjäna på.
Fast de kan ju inte heller veta exakt vad som ska hända i vinter? Ingen vet. Eon har ingen magisk spåkula, antar jag. Inte ens de har någon aning om vad som kommer att kunna hända i världen. De gissar också.
 
Senast ändrad:
Jag vet inte hur jag ska göra, jag hade det bundet till i våras så klarade vintern ok. Men det tar så emot att binda det när det ligger så högt som det gör i pris.
Fick dock för mig att när jag var inne och kollade kunde man välja att endast binda det under vintern tex? I sådana fall lutar det åt att jag gör det.
Eon har 4 och 6 månaders också.
 
Vattenfall har alltid haft möjligheten tidigare att vintersäkra priset vid rörligt. Vet inte om de har det ännu men det lär vara dyrt nu gissar jag. Då får man ett fast pris nov-april tror jag det var.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 635
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Oerhört viktig fråga 😅 Jag lyckades bli beroende av avsvällande nässpray förra vintern/våren och det tog ganska lång tid innan jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 056
Senast: Sirap
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 552
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp