Hur gör man med mugg?

Sv: Hur gör man med mugg?

Ek3n skrev:
Min D-ponny har ganska mycket mugg i karlederna fram. Nu idag markerade hon lite fram. Kan det bero på den? Hur ska man behandla mugg? Vissa säger att man ska pillra bort skorpan, vissa säger att man inte får det :confused: Och kan man tvätta muggen med jodopax? Snälla, skulle bli jättetacksam för svar!

leta reda på dålig hembränt med mycke finkelolja i. :rofl:
det torkar ut och tar bort muggen. fungerar super :banana: på killens arab som får mugg mycketlätt..
testa.

Sv: Hur gör man med mugg?

Tycker inte man ska ha på helosan då det bara roffar upp det och gör det med kladdigt och det inte läker.
lactasyg tvål är bra och milt. Grönsåpa har jag hört att det också är bra att använda har dock inte testat det själv.
Jag använder 'superbra hästsalva' på mina två hästar som lätt får mugg och det försvinner jätte fort.:banana: Dock är det lite dyr men det är absolut värt det

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 249
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
1 124
Senast: Fazeem
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 410
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka