Hur gör man?

Sv: Hur gör man?

Ts skriver såhär:

Uppfödaren som själv är svårt sjuk kan ej ta hand om henne just nu men vill ndå att hon ej såldes vidare vilket jagfick göra,.konstigare är det inte ,jag kan ej ta hand om en häst nu då jag är sjuk och mår dåligt.alla kan bli sjuka.

Det går inte riktigt ihop.

Uppfödaren är svårt sjuk och kan inte ta hand om hästen.

"Men vill då att hon ej såldes, vilket jag fick göra" Ehh hur går det ihop?

Och vad är då problemet att TS mor sålde hästen utan att veta vad kontraktet sa?
Eftersom uppfödaren inte ville? Ha tillbaka hästen?

Kan det möjligen vara så att TS inte vill att nuvarande ägare ska ha hästen, och hoppas att uppfödaren - genom avtalet - skulle kunna ta hem hästen utan att TS behöver betala tillbaka några pengar?

Jag gissar på något i den stilen.

Ehm jadu den ekvationen går inte ihop för mig och kan inte tänka mig att ngn skulle gå med på en sån deal.

Köpa en häst som fd ägare vill ta tillbaka men inte vilja betala tillbaka pengarna..

Mkt knepigt folk finns det inom hästvärlden..

Hoppas jag inte kommer att behöva sälja min häst ngn gång och när jag ska införskaffa nästa häst hoppas jag på en likabra säljare som det var sist jag köpte min pålle...

Som jag fattar det så kunde inte uppfödaren ta tillbaka hästen när du blev sjuk och därför såldes den och uppfödaren visste detta?
Nu vill du att uppfödaren ska kunna ta tillbaka hästen gratis som du fått pengar för? Varför skulle den nya ägaren gå med på detta?
Det är ju ett kontrakt mellan dej och en annan. Den nya köparen har ju inget med det att göra.

Då kan man ju aldrig köpa häst och vara säker på att få behålla den, ifall säljaren har ett sånt avtal med nån innan.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Som rubriken lyder hur länge ska man vänta på att en ägare hör av sig innan hästarna ska räknas som dumpade? Verkar som om jag jämt... 2
Svar
23
· Visningar
7 174
Senast: Lobelia
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 518
D
Ekonomi & Juridik Hej! Jag vänder mig till er här på buke då jag har ett problem. Detta nick är nygjort och jag vill inte röja mitt riktiga till hänsyn... 2
Svar
26
· Visningar
8 450
Senast: lilith
·
A
Hästmänniskan Detta inlägg är skrivet med anonymt nick. Jag har senate tiden börjar fundera på att sälja min häst alt låna ut på foder tills...
Svar
4
· Visningar
950
Senast: Miello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka