Bukefalos 28 år!

Hur hade ni gjort?

L

lie

Jag har ett 4årigt sto som har gjort 5 starter, med helt okej resultat. Oturligt nog så fick hon en spark vid hasen, vi har varit och röntgat flera gånger och det går sakta men säkert ihop, hon har fått en spricka.. Nu har hon vilat 6 månader, vi har tagit ut vet. flera gånger och böjt henne
Det har blivit bättre för varje gång men hon är fortfarande rätt så halt när man böjer henne..
Hon kommer inte att hålla att tävla med.. När man skrittar på henne så släpar hon benet lite, så gör hon även i hagen..
Det är en fruktansvärt mysig häst, lite hetsig att rida och köra men snäll..
Om det hade varit eran häst, hade ni försökt hitta ett hem till henne som sällskapshäst eller hade ni tagit bort henne? Tacksam för svar:cool:
 
Sv: Hur hade ni gjort?

Far: VICTOR VICTOR (US)
Mor: AMY YANKEE
Morfar: SMOKIN YANKEE (US)
Mormor: ANNIONA
Mormors far: NOBLE WEJOVER (US)

Modern har inte lämmnat så värst mycket, och vi har redan en del fölmärrar så för mig är det inget att ha i avel..

Nja halt och halt men hon släpar benet när hon rör sig..
 
Sv: Hur hade ni gjort?

Kommer väl få många folk på mig nu....Men jag skulle ta bort henne. Om ändå inte att ha kvar henne som fölsto är aktuellt.
Ser alltför mkt hästar vandrar runt...
 
Sv: Hur hade ni gjort?

Om det inte är aktuellt att behålla själv som fölmärr eller sällskap så hade nog jag valt att ta bort.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 371
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Veterinär på Onsdag, men känner att jag vill bolla lite. Äldre hund som har liiiite lite artros på en armbågsled fram, bak är aldrig...
Svar
14
· Visningar
2 724
Senast: Fibusen
·
Hästvård Jag hade behövt lite idéer så jag vet vad jag ska föreslå när jag åker på återbesök igen nästa vecka. Har en häst som voltade i hagen...
Svar
14
· Visningar
2 163
Senast: Centaur
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 238
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp