Hur hade ni gjort?

lille skutt

Trådstartare
Om ni hade köpt ett par dyra ridstövlar av ett bra märke och sedan märkt att det finns ett skönhetsfel på dem i slag av en mörkare fläck i det ljusa skinnet.
Hur hade ni då gjort? Har ej användt stövlarna utan såg det när jag tog upp dem ur kartongen:( Stövlarna kostade 5900:- så jag tycker väl kanske att man man kan kräva få ett par nya eller?

Sv: Hur hade ni gjort?

ja det tycker jag du ska göra. eller om det inte syns så mkt kan du be om ett prisavslag istället.

Egentligen spelar det ju ingen roll om de är dyra eller billigare det ska ju inte vara fläckar på dem när man köper dem nya liksom så om du inte vill ha kvar dem tycker jag du ska kräva nya men om du kan tänka dig att leva med de så kan du ju be om prisavslag som centaur skrev!

Ringde och pratade med dem i butiken och givetvis fick jag byta dem om jag ville!
När jag kom dit så blev jag dock erbjuden ett bra avslag på priset så de fick följa med hem igen!
Tänk om alla butiksinnehavare var så bra att ha och göra med!:bow::)

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 863
Senast: Squie
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 621
Senast: MiniLi
·
Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
672
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 479
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka