Hur hade ni tolkat det?

kaninälskare

Trådstartare
Du lägger ut en annons på din häst på hästlycka, den är till salu. Ganska orutinerad, lite het av sig står det bland annat. Har lagt ut den ganska billigt.

En person skriver ett meddelande på annonsen och undrar ifall jag inte skulle vilja "låna ut henne för vidareutbildning under en viss tid?"
Hade ni tolkat det som att hen då menar att hen ska vara "fodervärd" en viss tid och utbilda hästen? Eller att jag ska betala någon summa i månaden för att få henne utbildad?

Undrar bara hur ni hade tolkat det såhär på rak arm:)
 
Du lägger ut en annons på din häst på hästlycka, den är till salu. Ganska orutinerad, lite het av sig står det bland annat. Har lagt ut den ganska billigt.

En person skriver ett meddelande på annonsen och undrar ifall jag inte skulle vilja "låna ut henne för vidareutbildning under en viss tid?"
Hade ni tolkat det som att hen då menar att hen ska vara "fodervärd" en viss tid och utbilda hästen? Eller att jag ska betala någon summa i månaden för att få henne utbildad?

Undrar bara hur ni hade tolkat det såhär på rak arm:)
Jag hade dubbelkollat, men iom att personen skriver just "låna ut" så hade jag antagit att det rörde sig om ett lån och inget annat. Möjligen att denne sen tänker sig att du ska betala för uppstallning, träning och hovslagare men det framkommer ju när man frågar vad denne menar.
 
Du lägger ut en annons på din häst på hästlycka, den är till salu. Ganska orutinerad, lite het av sig står det bland annat. Har lagt ut den ganska billigt.

En person skriver ett meddelande på annonsen och undrar ifall jag inte skulle vilja "låna ut henne för vidareutbildning under en viss tid?"
Hade ni tolkat det som att hen då menar att hen ska vara "fodervärd" en viss tid och utbilda hästen? Eller att jag ska betala någon summa i månaden för att få henne utbildad?

Undrar bara hur ni hade tolkat det såhär på rak arm:)
Hade tolkat det så att människan vill ha hästen på foder och utbilda den för att sedan få pengar när hästen säljs för ett högre pris.
 
Jag skulle snarare tänka att personen vill ha betalt för utbildningen, alt provision vid försäljning. Mest för att jag inte hört talas om någon som gjort det gratis innan. Men det är ju dock min uppfattning. Kan ju vara någon som tex har en skadad häst och är glad att ha någon att rida på under tiden den vilar också.
 
Tack för svar! :)
Hon menade nu när jag fått svar- att hon får en viss provision vid senare försäljning samt ersättning för skoning. Låter väl rimligt enligt mig.
 
Jag skulle ta mig en ordentlig funderare. Hur vanligt är det att duktiga utbildare söker jobb på det här sättet? För mig känns det mer som någon som troligen överskattar sin förmåga rejält.
Har människan haft häst tidigare? Vad var det för häst, på vilken nivå? Hur gammal är personen? (16 år och har fått höra av sin ridlärare att h*n är duktig efter 6 terminer på ridskolan?)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 980
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 940
Senast: Magiana
·
Träning Okej, så en av mina hobbies är att läsa hästannonser, på Facebook, Hästnet och överallt annars där man kan hitta annonser på hästar till...
2
Svar
30
· Visningar
3 618
Trav Hur seriöst anser ni att det är nuförtiden? Jag hade som dröm i yngre dagar att få köra lopp. Mitt första sommarjobb var i ett travstall...
Svar
15
· Visningar
2 778
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp