Hur halksäkrar jag mattorna i stallgången?

J

joa

Ligger svarta gummimattor i stallgången som blir mycket hala nu när väntern kommit med allt slask som dras med in.
Har någon ideér om hur man kan förbätttra detta?
Funderat på att sätta sånt där "sandpapper"/halkskydd som man hade på skatebordarna när man var liten. Vet inte om det funkar eller vad det kostar, men den är det enda jag kommit på.
Andra ideér?
Alternativet är att ta bort dom, men dom är 8-10 meter långa och blir ganska dyra att ersätta med andra, men jag kanske inte har något val :(

//Jocke
 
Kan du inte rolla på våtrumslim(som är väldigt starkt och klibbigt) och slänga på grus på det innan det torkar? Då bör det bli som sandpapper. Det hade jag innan till min gödselstacksramp, funkade jättebra! :)
 
det funkar ju att ha spån på hela tiden.
eller sanda,
man kan ju også ha på nått starkande lim som man strör fint grus på.
 
Måste du ha mattor över huvudtaget under "halk"perioden?

När vi hade mattor på stallgolvet rullade vi helt enkelt undan dem när det blev halkriskväder. Det var ju vanligt betongolv under som de inte halkade på lika lätt med snöklampar i hovarna.
 
Våra mattor var också väldigt tunga. När vi rullat ihop dem drog vi spännband runt och körde dem sen på säckkärra. Varje rulle vägde nog en 100 kg i varje fall. Det gick åt 3 tjejjer som baxade iväg dem ;)
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 236
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Katter och spädbarn
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp