Hur har du klantat dig idag då?

AgentCarter

Trådstartare
Jag märker att vi här inne inte verkar vara de smidigaste personerna alltid, vare sig det är inom kärlek, hålla sig på fötterna, använda saxar eller tändare.
Får att få igång tråden behöver vi inte hålla oss till vad som har hänt idag, utan det räcker med att du klantat dig någon gång i livet;)

Idag lyckades jag med att ramla i trappen med huvudet först in i karmen till vardagsrummet och kommer ha hela röven täck av blåmärken imorgon. Kommer inte heller kunna ligga på någon sida inatt. Min sambo bara skrattade när han kom in och undrade hur i helvete jag lyckas halka där vi har halkskydd.

Så, nu är det upp till er att bräcka varandra i klantighet!
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Jag skulle gena lite smidigt under en hylla som stack ut från väggen på jobbet, rätade dock upp mig lite tidigt och kände hur hörnet liksom rev mig i ryggen under bh-bandet. Har inte vågat kolla hur det blev heller :p
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Jag vinner :D

För två veckor sedan lyfte jag in får i hästtransporten. Fick ryggskott. Två dagar senare fick jag in byxbenet i ögat (!!!) och pajade hornhinnan. I söndags åkte jag miniskidor bakom hästen, fastnade på en sten som var ungefär 3 mm i diameter stor (världens minsta sten alltså) och tokdök, pajade tummen och fick åka till akuten. Nu sitter jag här med invalidotumme och kan inte starta bilen med höger hand :banghead:

I övrigt slår jag pannan i badrumsskåpet ungefär två gånger om dagen (fråga mig inte hur jag lyckas), jag råkade ställa glassen i skafferiet och jag lade telefonen i kylskåpet. JODÅMENSÅATTEH det går bra nu.
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Inte idag men jag kan konstatera att när man jobbar natt är man tio ggr fumligare än på dagen.
En natt jag jobbade så vid toabesöket så står toarullen där man spolar, alltså uppepå baktill. Jag skulle lite smidigt ta rullen efter att jag kissat, men tappar HELA rullen i toaletten, yay!! Som tur var stack den upp så jag slapp gräva i kisstoalett haha..!

Återkommer när jag kommer på mer ;)
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Nemmen detta är en tråd för mig!
Jag har gått in i badrumsdörren två gånger idag. Det räckte liksom inte med en gång. .. :meh:
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Dörrar som attackerar är luriga!

kl
Det fastnade en lins i hålet där jag just har dragit ut en tand, som jag fick försöka få bort.
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Jag har minsann lyckats med bedriften att få en tandflisa att lossna och sticka mig i munnen så att det rann blod.... när jag sydde för hand!!!! Det ni :D
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

kl

Tja, för några veckor sedan skulle jag ju springa till bussen efter ett par öl på stan, halkar och ramlar. Som man ju gör på vintern. Bryter foten! + spricka under frakturen. Wooop :D

Sedan kommer jag av bussen hemåt (jag har ju bara stukat den intalar jag mig), inser att det gör för ont att hoppa nerför backen och... rullar hela vägen. Det var säkert bra!

(sedan har jag halkat på apoteket med kryckorna när jag skulle hämta ut smärtstillande, halkat omkull i korridoren med kryckjävlarna och halkat omkull i en trapp. Med kryckjävlarna xD )
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Skulle ta ut mina varmamackor ur ungen, med handen och bränner mig på ovansidan av handen :D
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Dörrar som attackerar är luriga!

kl
Det fastnade en lins i hålet där jag just har dragit ut en tand, som jag fick försöka få bort.

:rofl: Undrade först vad du gjorde med en lins i munnen från första början, sen kom jag på att det troligtvis var såna linser man äter :p
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Haha, jag tror nog en lins som är till ögonen hade jag tuggat mig igenom lätt:p
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Kl
När jag skulle hälla av vattnet från makaronerna igår, och råkade tömma allihopa i vasken... Ok, gör om gör rätt. Efter maten dammsög jag, och råkade förstöra dammsugarmunstycket. Nåväl, inte heller det är en katastrof. Då ser jag att paketet med makaroner står kvar ute, lyfter upp det, snubblar på det trasiga munstycket och dom okokta makaronerna flyger över hela köket. Suck...
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Underbar tråd!

Jag har en förmåga att alltid fastna i dörrhandtag, skåpluckor osv. Alltid! Jag har allt som oftast kläder med fickor på, antingen typ mjukisbyxor eller mjukiströja eller någon liknande hood. Jag fastnar alltid så det blir tvärstopp eftersom jag av någon konstig anledning alltid ska gå så nära dörrar och skåpluckor. Inte verkar jag lära mig det heller...
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Inte idag men igår hade jag en sån där dag när allt går fel på jobbet.

Först tappade jag en 20-kgs säck med solrosfrön och körde över den med trucken. Jädrar vad det slirade. Jag blev skitsur och klämde tummen i dörren på trucken.
Efter det körde jag ner en hög tompallar till uppsamlingsplatsen. När jag ställer ner pallarna (17 st) känner jag att jag har ont i axlarna och tänker att "idag ska jag nog inte lyfta mer säckar och skit". Hinner knappt avsluta den meningen i huvudet innan pallstapeln välter. Den understa pallen var trasig och den ena halvan står kvar där jag hämtade stapeln..
Blir skitsur igen men får snällt stapla pallarna igen, vilket inte går att göra med trucken eftersom pallarna välte på snö och jag körde fast när jag försökte nå dem. Får jätteont i axlarna.
Tar en paus, köper en cola och varvar ner.
Spånet tar slut inne i butiken, och jag får åka och hämta mer, på bättre humör efter en sockerkick. Och vad händer då? Jo, på precis samma ställe där jag tappade solrosfröet (jävla tjälskott!) tappar jag en hel pall med 18 balar kutterspån.
Bara att svära, bryta ihop och stapla upp skiten igen.
Sen vägrade jag köra mer truck den dagen, och passade på att skrapa knogen blodig på kassadisken när jag skulle få fram en sax.

En bra dag, alltså.
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Fy fan vilken dag! :(

*kl*

Jag lyckades ge mig själv en kallsup i duschen idag. Känns inte så smart att försöka dränka sig själv i duschen assååååå. :cautious:
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Två dagar senare fick jag in byxbenet i ögat (!!!)
Jag dööör! Hur lyckas man?

Undrade först vad du gjorde med en lins i munnen från första början, sen kom jag på att det troligtvis var såna linser man äter
Jag gjorde samma reflektion :D

Kl
När jag skulle hälla av vattnet från makaronerna igår, och råkade tömma allihopa i vasken... Ok, gör om gör rätt. Efter maten dammsög jag, och råkade förstöra dammsugarmunstycket. Nåväl, inte heller det är en katastrof. Då ser jag att paketet med makaroner står kvar ute, lyfter upp det, snubblar på det trasiga munstycket och dom okokta makaronerna flyger över hela köket. Suck...
Är du släkt med Papphammar? :D

Själv är jag Smidiga Smilla och klantar mig aaaaldrig :D Tack för en underbar tråd!
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

För ett tag sedan skulle jag göra kaffe på morgonen, som jag alltid gör på mornarna.


Försök 1:
Jag häller i vatten och och kaffe i kaffebryggaren. Men GLÖMDE FILTRET! Attans, fick ta ur "behållaren" i kaffebryggaren och rengöra från kaffepulver. Ställer behållaren på diskbänken.

Försök 2:
Jag lägger i ett filter+nytt kaffepulver och sätter på kaffebryggaren. Efter en stund inser jag att något inte stämmer. BEHÅLLAREN ÄR KVAR PÅ DISKBÄNKEN. Så istället för att kaffet hamnar i pannan hamnar det lite överallt. Mysigt.

Försök 3:
Jag torkar rent köksbänken och kaffebryggaren från utspillt kaffe, lägger i behållare, filter och nytt kaffepulver i bryggaren. Tänker noga igenom så att allt ska bli rätt den här gången. Sätter på kaffet. Kaffet blir klart misstänkt snabbt. Jag inser ATT JAG INTE FYLLT PÅ NYTT VATTEN EFTER FÖRSÖK TVÅ, så jag har jättejättelite men megastarkt kaffe som inte går att dricka.


Jag gav upp, svor och accepterade att universum inte ville att jag skulle ha något kaffe den dagen.
 
Sv: Hur har du klantat dig idag då?

Hahahaha, den var nog nästan bäst hittills tror jag! :rofl:

KL

Jag sprang in med låret före i hörnet av skrivbordet igår, sådär så att hela låret bultade och jag var tvungen att grimasera för att det gjorde så satans ont. Det var första gången det hände i den här lägenheten, så jag tänkte att "det var ju dumt, undrar hur jag lyckades med det? Det får jag se till att inte göra om!".

Det tog ungefär 12 timmar, sedan sprang jag in i samma skivbordshörn fast med andra låret före istället. Nu har jag två jättefina blåmärken, oerhört symmetriskt utplacerade på varsitt lår.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under en kortare tid (kanske lite drygt tre månader) märkt av att jag blivit fumlig. Slår i saker, dörrposter, trösklar osv. Ska...
10 11 12
Svar
239
· Visningar
41 802
Senast: Trasdocka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ja, nu var det inte som ryttare som jag råkade ut för ett litet missöde, utan som en helt vanlig cassiopeja. Jag svimmade nämligen igen...
Svar
0
· Visningar
233
Senast: cassiopeja
·
Relationer Jag är gammal bukare men med nytt anonymt nick - om du kommer på vem jag är så håll det gärna för dig själv, tack. I torsdags bröt jag...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 162
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 224
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp