Sv: Hur har eksemvåren varit i år?
Över är det ju inte förrän sent i höst.
Men här har den hitills varit mycket lätt. Knotten lyser praktiskt taget med sin frånvaro. Jag var 'senå' på med täcket, almanacksmässigt. Var utan täcke in i maj. Sen kom knotten, i massor - EN DAG. Dagen efter var de de i princip borta? Och där har de hållit sig.
SNällt på insekter överlag, men för någon vecka sen kom myggen. Knotten är fortfarande på semester dock. Jag njuter så länge de varar, men gör mig tyvärr inga illusioner om att de inte kommer, i sinom tid.
På jobbet, inte så många mil från dig, har det varit ungefär lika. Lugnt, lugnt, lugnt, för ett par veckor sen kom myggen med besked (fast de har jua nlagt våtmarker i Lunsen, tack för den..) Men inga knott.
SÅ än så länge extremt 'lätt' skulle jag vilja säga. Jag slängde ju på täcket där efter den enda dagen med knott, och var så nöjd med inget kli etc, och att det funkade så bra när jag hann på med täcket i tid i år. Tills jag insåg just att 'men det är ju inga knott'. Så lär nog invänta dem innan jag vet hur väl insatserna fungerat. Men han går med täcke, smörjs med bensylbensoat 2 ggr/v, och flugsprayas varje morgon lite halvslarvigt vid skapet.
Vi får se hur länge friden håller i sig, innan de små jävlarna kommer.