Hur hårt ska pullargrimman sitta?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare INVISIBLE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 044
Sv: Hur hårt ska pullargrimman sitta?

Ja, du ska ju inte direkt dra igen käften på hästen, men den bör ju sitta så pass stadigt att den inte glider ner.

Du ska få in 2-3 fingrar mellan nosryggen och nosgrimman.

Gäller iofs alla nosgrimmor... ;)

Tack båda. :bow:
Är det 2-3 "liggande" eller "stående" fingrar? :D

Jag brukar tänka 2 stående eller 3 liggande, men det är nog inte så kinkigt. 3 stående kan ju bli jättelöst, beroende på hur grova fingrar man har... ;)

Viktigt att man "mäter" mitt på nosryggen. Vet att många sätter fingrarna vid underkäken eller vid sidan av nosryggen, men där ligger ju knappt nosgrimman an ändå.

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
664
Utrustning Ändrad av Gunnar: Konsumentverket har hört av sig till mig om att informationen som publicerades här hade någon form av felaktighet i...
Svar
1
· Visningar
356
Senast: MiniLi
·
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 194
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Övr. Katt Ja som rubriken säger. Är det värt laga ett där trådarna hänger hur som helst eller läge att köpa nytt? Ska se om jag får till någon...
Svar
13
· Visningar
687
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025